Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvärflöjt F Arthur Uebel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Tvärflöjt F Arthur Uebel

    Har en tvärflöjt som jag vill ha hjälp med! Jag vet att den är tysk, men hur gammal är den och vad kan den vara värd? Tacksam för all hjälp!!
    Bifogade filer

  • #2
    Ska tillägga att den är numrerad : 11116. Det skulle vara jättekul att få veta ngt om den!

    Comment


    • #3
      Hej inc, jag har ingen koll på tvärflöjter. Om du inte får något svar här, så ser det ut som denna firma fortfarande har tillverkning och de kan säkert ge dig exakta uppgifter ang din flöjt. Hoppas någon här kan hjälpa dig först.
      Since 1936, the name F. Arthur Uebel has stood for the finest art of clarinet making. In our instruments, valuable traditions of clarinet making merge with ultra-modern, innovative manufacturing processes to create a touching symphony of artisanal perfection.

      Lycka till Inc
      Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

      Comment


      • #4
        En liten truddelutt

        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=wxdp09G7Cs0"]YouTube - F.G. Uebel Wood Flute[/ame]

        Vackert med tvärflöjt.
        Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

        Comment


        • #5
          har spelat förr kul var det tills jag vart allergisk mot metall -=( men lyssnar det gör jag gärna
          livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

          Comment


          • #6
            Jag lärde mig spela på precis en sådan flöjt, när jag gick i sjätte i Folkskolan. Den var stämd i Dess. Jag skulle vara beredd att betala 10-12 hundra, om den är till salu, är i spelbart skick eller kan renoveras. Med vänlig hälsning, Endymion 0763677845

            Comment

            Working...
            X