Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arboga 5-litersflaska och tändsticksask

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Arboga 5-litersflaska och tändsticksask

    Har länge letat efter en 5-litersflaska från Arboga Glasbruk och en tändsticksask från Arboga Tändsticksfabrik. Någon som har något av dessa föremål att sälja eller byta bort?

  • #2
    Jag undrar hur 5 lit Arbogaflaskan såg ut,
    när gjordes den, är det ingen som har en bild att visa,
    eller har jag sett den tro
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

    Comment


    • #3
      Det finns 2 olika modeller. En ser ut precis som en knoppölsflaska fast större (då står det A eller Arboga på bröstet på flaskan). Den andra sorten har jag en bild på (då står Arboga i botten på flaskan.
      Bifogade filer
      Last edited by samothå; 2008-09-27, 00:47. Anledning: Får inte in bild. Hittar inte URLadressen. Hur gör jag???

      Comment


      • #4
        kanske den är för stor? du kan ändra storlek på den i Paint isåfall. Bara att spara den i Paint gör att den blir mindre också. Spara som JPG-fil

        Comment


        • #5
          Bilden är bara på 13.3kb. Men jag begriper inte vad jag ska skriva i rutan som frågar efter URLadress

          Comment


          • #6
            Du går bara in i det mer avancerade läget och går nedåt för att klicka på knappen "Ladda upp bild", då kommer ett nytt fönster upp som är självinstruerande. Allt är interaktivt, du behöver inte ange någon url alls....

            Comment


            • #7
              Tack Jonny!!!!!! Man lär sig hela tiden något nytt. Hoppas jag nu bara har lyckan att någon har någon Arbogaflaska eller tändsticksask. MvH Thomas i Arboga

              Comment


              • #8
                I rena euforin över att klara av att skick bilden på flaskan skickar jag även en bild på en tändsticksask från Arboga Tändsticksfabrik
                Bifogade filer

                Comment

                Working...
                X