Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Imse Vimse

Imse Vimse

En helt grotesk spindel sprang jag på härom dagen. Som ett fullmatat påskägg satt den där. Hade ett eget postnummerområde också.

Kroppen var stor som en rejäl druva (jag överdriver INTE nu). Någon som sett enliknande spindel i Sverige?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Den är gravid. Kroppen är full av småspindlar precis som fästingarna när deras bakkropp är uppblåst. De är släkt.
    Ja den ser läskig ut med sina ludna ben och den bleka färgen. Ni där nere i söder har en massa konstiga kryp. Vet inget om denna!! Säkert en invandrare.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Seniormedlem Mr.s avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Visst är det väl en korsspindel (brukar ha ett kors på ryggen), tror det är den enda spindeln i Sverige som har ett någorlunda obehagligt bett.
    Denna ser dock ut att vara ett monster och påminner mig om att jag inte gillar spindlar.

Iiissscchh kan du se till att den håller sig i Malmötrakten så e du gullig... min spindelnoja blommade upp för fullt...

Var ju tvungen o kolla upp korsspindeln på Wikipedia..ren försvarsmekanism*L* den kan tydligen bli max 18 mm så var din större så vete tusan vad du hade där..ryys

Nä. Någon korsspindel var det inte. De kan bli stora, men denna åter nog korsspindlar till frukost.

Skulle kolla på den igår men då var den borta. Om den siktas norröver så kan ni väl hojta till. Den håller sig nog till större farleder.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Seniormedlem Annnas avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Sådärja, nu var spindelfobin på topp igen...
    Så är det.

Citat Ursprungligen postat av Mr. Visa inlägg
    Denna ser dock ut att vara ett monster och påminner mig om att jag inte gillar spindlar.
    Citat Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
    Iiissscchh kan du se till att den håller sig i Malmötrakten så e du gullig... min spindelnoja blommade upp för fullt...
    Citat Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
    Sådärja, nu var spindelfobin på topp igen...
    Sorry!
    Konfucius

Jag tyckte den var rätt söt! Korsspindlar verkar kunna bli nästan hur stora som helst. Åtminstone vid men gamla busshållplats... Men den här ser lite ljusare ut och har lite hårigare ben. De borde vara ganska nära släkt iallafall...
    Spännande och effektiva djur! Har aldrig haft någon spindelfobi tidigare, men när nu svarta änkan finns i Sverige kanske man ska börja bli lite mer försiktig...

Min kanske är Gula Änkan?
    Konfucius

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •