Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Samlandets baksida

Jag är också tokig i färgen limegrönt och har mycket svårt för att låta bli att köpa saker som har denna ljuvliga färg.

Seniormedlem Manga64s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Vilken häftig färgkombination tallen!
    Dina röda prylar är alldeles välkommna i min samling , jag har sett tv-brickan förut någonstans och har för mig att den är från Rörstrand, handtaget på pannan för tankarna till JIE, locket däremot har jag ingen aning om vad det kan vara för något, kanske något från Gefle eller UE
    Slainte Mhath

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Tja pannan vet jag inte ursprunget till, jag bifogar en bild på baksidan så kan du själv bedöma...pannan har en lätt krackelering inuti så du vet. Locket är Bo Fajans, till en skålmodell i samma mönster, den finns i flera färger, gult är nog den vanligaste.

TV-fatet från Rörstrand passar till koppar med flera olika dekorer, men den jag sett hette "Lea". Modellen på koppen vet jag inte vad den heter, men andra kända dekorer är "Kino" och "Siam" mfl.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Citat Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
    Här kommer lite mer rött...
    Förutom dessa udda grejer så har jag ju delar till en teservis från Gefle i denna röda färg, jag inväntar lite fler delar, sen ska jag visa servisen åxå

Känner du igen delarna på bilden...? Två av dem vet jag vad det är men inte pannan...

På nästa bild har jag plockat ihop grejer i limegrönt och svart för den snygga kombinationens skull. På bilden ser ni (om ni inte redan visste det) delar i Colorado i grönt, både tallrik och assiett samt en TV-kopp med svart fat. Ett ensamt Ceylon-fat med assiett nederst till höger, samt okända svarta koppar i samma stuk som tv-koppen, men ändå inte riktigt...
    Jag tror jag identifierat min svarta koppar utan fat, hittade denna bild på Arabia-koppar i svart och (!!!) limegrönt

Jämför själva!
    Senast redigerat av tallen den 2008-09-24 klockan 08:45.

Shoppoholic Tingelings avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ser ut som koppar ur Teemaserien men är ändå osäker på om dina svarta är det. Det finns nyproduktion som jag inte har sett.

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    De nya har inte samma hänklar i alla fall, kolla själv...

http://www.torebrings.nu/index.php?u...g&artnr=616311

Dessa ser mer ut som mina:

http://www.dogs-age.com/sc-026.html

Mina saknar dock stämpel.
    Senast redigerat av tallen den 2008-09-24 klockan 12:39.

Åh så avundsjuk jag blir på er som har allt detta vackra..... NJUT av det:-)

Shoppoholic Tingelings avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    De flesta delar som jag har sett saknar stämpeln, den försvinner nog väldigt lätt. Taskig tryckfärg?! Köpte några limegröna assietter idag och ingen har sin stämpel kvar.

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Som jag lovade...nu har jag fått min tekanna och assietter, dom passar som hand i handske med Lillemor Mannerheims "Röd Solros" tekoppar, faten har samma glasyr! Som grädde på moset (nu blev det många aforismer...hehehe) så har Lillemor gjort tekannan/gräddsnipan i modellen MA

Förvånad? tallens avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Citat Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
    De flesta delar som jag har sett saknar stämpeln, den försvinner nog väldigt lätt. Taskig tryckfärg?! Köpte några limegröna assietter idag och ingen har sin stämpel kvar.
    Då är det nog Arabia...hoppas jag hittar fat till dem, det vore skoj!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •