Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Greppaflaskor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som sagt är det svårt att gradera föremål. Jag tycker inte det faller på min lott att döma några föremålstyper som bättre eller sämre än några andra.

    Det jag däremot kan göra är att jämföra föremål av samma modell med varandra. Där kan man se att en del tycker om föremål som inga tecken av ålder i form av degelbitar, slitage, luftblåsor eller spår av användning.

    Jag tillhör kategorin av samlare som eftersöker det som på ett eller annat sätt sticker ut. Det kan vara som i fallet med greppan, hade den inte haft denna degelbiten så hade jag inte alls varit intresserad. Sen finns det de som väljer bort min just för degelbiten.

    Det är personliga åsikter som styr detta. För mig är nog flaskan en 2:a
    Hade den inte haft stenen skulle den vara en 4:a. Hade den haft en gråviolett ton tillsammans med stenen så skulle det vara en 1:a.
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      Det där förklarade och beskrev du galant Lars K. Jag förstår hur du menar fullt ut, MEN, då undrar jag...OM den både hade stenen och den rosa tonen men saknade graveringen, skulle det göra varken till eller ifrån??
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #18
        Utan graveringen är de enligt mitt tycke ej så intressanta.
        Man kan jämföra med ett snapsglas från början av 1800-talet. Med gravyr kan det vara hur trevligt som helst. Utan gravyren faller det lite.

        Men än en gång, detta är bara personliga åsikter.

        Comment


        • #19
          Tack för detta. Jag bad om DIN åsikt och är helt nöjd med detta!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #20
            Med dom "bonn" gravyrerna som man ser så är det bättre med gammal flaska utan att klåpare satt sina spår.
            En högst personlig åsikt.

            Comment

            Working...
            X