Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Inte särskilt PK

Inte särskilt PK

Vissa annonser är mer föråldrade än andra...
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Seniormedlem viols avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Pk?? mvh

Citat Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
    Pk?? mvh
    Politiskt korrekt.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Politiskt korrekt, man får väl dags datum föreslå att kvinnor är goda intelligenta människor och har de körkort så får de trampa gasen i botten.

Nu för tiden kan ju kvinnor till och med ÄGA en bil. Ja jag säger då det!
    Konfucius

Jag tänker på vad min stackars mor och andra kvinnor med henne fått utstå - stackare!!!

Thumbs down

Här är ett "klipp" från Popular Mechanics 1964, nr 8, med ett tips om en i och för sig praktisk hållare för dammsugarmunstycken. Dock tycker jag formuleringen "Då Er fru skall städa..." känns mer eller mindre stötande.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Citat Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    "Då Er fru skall städa..." känns mer eller mindre stötande.
    Hvem skal ellers?

Seniormedlem Rosas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
    Hvem skal ellers?
    Du Hose, naturligtvis .

Annonserna påminner om att vi kommit en bra bit längre nu, 50 år senare. Fanns det nånsin annonser i stil med: När er man ska tvätta bilen/klippa gräset osv?

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    Här är ett "klipp" från Popular Mechanics 1964, nr 8, med ett tips om en i och för sig praktisk hållare för dammsugarmunstycken. Dock tycker jag formuleringen "Då Er fru skall städa..." känns mer eller mindre stötande.
    Citat Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
    Du Hose, naturligtvis .

Annonserna påminner om att vi kommit en bra bit längre nu, 50 år senare. Fanns det nånsin annonser i stil med: När er man ska tvätta bilen/klippa gräset osv?
    Det jag tycker är mest fantastiskt är att annonsen dessutom riktar sig till mannen. Det betyder underförstått att det är han som bestämmer vad som skall inhandlas och att det även är han som förfogar över plånboken!

Ja, inte undra på att det blev revolt till slut. Efter en dubbelarbetande generation kvinnor, som både skulle vara yrkesarbetande och sköta hemmet fick det helt enkelt vara bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •