Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Was ist das?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    du mener vel Spätzle
    og det var til Äjth der kom indlæg imellem

    Comment


    • #17
      det verkar vara kraftigt gods i den och kraftig låsanordning och inget utlopp det var en skum makapär
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

      Comment


      • #18
        Hose ; Spätzle var det till mig? Jag vet inte vad Spätzle är. Låter som ngn fadd maträtt!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #19
          Spätzle er en form for pasta - fra tyskland/østrig. Men nu ska vi passe på at vi ikke forurener denne tråd så det oprindelige spørgsmål går tabt.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
            det verkar vara kraftigt gods i den och kraftig låsanordning och inget utlopp det var en skum makapär
            Det finns ett utlopp, inte med på bild, som ett halvt avskuret rör ca. 1,5 cm. i diameter.
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

            Comment


            • #21
              Vad tror ni om tobakskvarn?
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

              Comment


              • #22
                Om tobakskvarn tror vi.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                  Vad tror ni om tobakskvarn?
                  det första vettiga förslaget idag!
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #24
                    det står "eisenhütten& emailirwerk" emaljering kanske?
                    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

                    Comment


                    • #25
                      Jag har aldrig läst tyska, men "eisenhütten" bordeväl betyda "järnhytta" eller som vi säger i sverige, järnbruk. Emaillirwerk har nog mycket riktigt med emaljering att göra.
                      Tobakskvarn låter som en begåvad gissning.
                      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                      Comment


                      • #26
                        ironworks enligt babelfish *s* tänkte att det kanske var en blandare till emaljerings materialet eftersom det i sej själv ser inte emaljerad ut... btw finns det nån som talar polska...hittade en sida om "eisenhütten& emailirwerk" på polska.....
                        livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

                        Comment


                        • #27
                          Insidan av kvarnen är emaljerad.
                          Gud gjorde några perfekta huvuden,
                          resten satte han hår på.

                          Comment


                          • #28
                            Neusalz liggerr i Polen nuförtiden och heter Nowa Sól. Industristad med metall och textilindustri
                            Nej, det är inget loppspel.

                            Comment


                            • #29
                              *pooof* där försvann den ide'n
                              så vi vet :
                              1. Den är metall på utsidan emaljerad inuti--> föremål som skulle användas till beredning eller framställning av mat/dryck/tobak mm brukade väl emaljeras för att minska bakterier,smuts mm (mer lättrengörlig) rätt eller fel??
                              2. den har inget synligt utlopp ---> vilket torde innebära att dess funktion är mer av blanda/mixa karaktär än mala/skiva/pressa
                              livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

                              Comment


                              • #30
                                Nova Sól hade även en limfabrik som förpestade hela staden, numera nerlagd tack och lov.

                                Comment

                                Working...
                                X