Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bestick i stål och bakelit, men vilka?

Bestick i stål och bakelit, men vilka?

Har ett par mindre dessertskedar i rostfritt stål och bakelit. Rund och smal form vilket gör dem helt underbara att hålla i. Det står "rostfritt stål" på baksidan framför handtaget.

Jag har bara några skedar kvar och tänkte söka runt om jag kan köpa fler någonstans och då underlättar det med tillverkare & modellnamn. Hjälp mig!

De kommer från min mormors hem och jag gissar -60 tal...
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

60-talet är nog en riktig slutsats.
    Men, modellnamn och tillverkare är nog meninslöst att ens leta efter.
    Dessa bestick sorteras inte efter modellnamn, och så vitt jag vet är det inte känt, om det ens har funnits något.
    Tillverkare är sannolikt ett företag i Japan eller någon annastans i Sydostasien.
    Ibland ser man just den här sorten med de lite rundare skaften på marknaden, dvs i biståndsbutikernas besticklådor etc. Men de är inte vanliga. Jag tror din enda chans är att leta i dessa besticklådor och kanske på Tradera.

tack för ett mycket utförligt svar! jag ska leta vidare... mitt ess i kortärmen är att jag har en mamma som arbetar på röda korsets butik, motsvarande myrorna. där dyker det kanske upp något! tack igen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •