Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Min er større end din

Bilden visar ingen lakeskopa men damerna har säkert en som de använder till att ösa vatten mellan laggkärlen. Hur man lakar tvätten och vilka ingredienser som ingick finns beskrivet på nätet.

Seniormedlem söffes avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
    Bilden visar ingen lakeskopa men damerna har säkert en som de använder till att ösa vatten mellan laggkärlen. Hur man lakar tvätten och vilka ingredienser som ingick finns beskrivet på nätet.
    Oj den bör ju vara stor! Jag tänkte det var en skopa att flytta lakar med, dvs ngn slags fisksked.
    Söffe

Ser ud til at min er størst

Var i Forum igår og købte lidt blandet. Vestaæske dansk stemplet H.F for H Fischer København 1893 til 1937 samt 830. Sjov lille ting som sælger troede var af nysølv og satte prisen derefter. Så er det en sen empire strøbøsse stemplet GW to gange. Det er en Århusmester Georg Christian Adler Wolf (Volf) han bruger både W & V. Født 1819 i Haderslev, arbejder i Hamborg indne han i 1850 får borgerskab i Århus den 14 oktober. Han dør 1867 enken fortsætter til 1870.
    Samt 40 cm potageske. Størrelse så slår den ikke de tidligere viste. Men se den er lavet af den eksotiske kokosnød. Så sjælden at man lader en sølvsmed lave skaft, beslag og elfenbensknop.
    Så sjælden at man lader den reparere da den sprækker. Se reparationen berettiger til at den vises. Mester - den skal jeg vist arbejde på.
    Bifogade bilder Bifogade bilder          

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Nu är det ju inte bara längden det kommer an på, här en Hackman som inte går av för hackor. Design Antonio Citterio 18/10 stål.

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    18/10 stål.
    ?????

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
    ?????
    Vad står ????? för ?
    Fem olika frågor, eller. Ska försöka besvara i alla fall någon....

? Jag vet, inte guld eller silver. (Kunde inte hejda mig).
    ? 18/10, brukar vara 18/8.
    ? Stor och lång....(Synonymt för Dig).
    ? !
    ? Vet ej.

Det viktigaste i livet är inte att segra, utan att kämpa väl.

Något säger mig nämligen att hose har skaffat fler stora skedar sedan han senast uppdaterade tråden.

Jag har i två veckors tid suktat och dräglat vid skyltfönstret till den lokala välgörenhetsbutiken. Idag öppnade affären igen efter sommaruppehållet och efter en timme och tio minuters väntan och först i kön, kunde jag äntligen få ta i den. Jag hade hoppades att den var norsk och att den skulle vara prissatt som nysilver och jag blev bönhörd. Stämplarna sa "C Fredriksen Tønsberg 1855 Prøve".

När jag kom hem och läste Jorunn Fossbergs "Norske sølvstempler: Gullsmedhåndverk i byene pa Østlandet før 1870" så kunde jag läsa:
    "Carl Johan Fredriksen född 1 februari 1833 i Larvik, i lära hos guldsmed F. J Brinck i Christiania, gesällprov 12 maj 1853 en ragusked (riflet) och en guldbrosch, flyttade till Tønsberg i oktober 1855, omtalas i adresskalendern för 1865 som guldsmed, men däremot inte i folkräkningen. Fredriksen verkade senare som tandläkare.". Tandläkare!!!

Och nu till längden --- 42 cm!!!!

Namn:  C Fredriksen Tønsberg 1855 Prøve 1.jpg
Visningar: 64
Storlek:  28,8 KBNamn:  C Fredriksen Tønsberg 1855 Prøve 2 res.jpg
Visningar: 69
Storlek:  64,9 KBNamn:  C Fredriksen Tønsberg 1855 Prøve res.jpg
Visningar: 67
Storlek:  48,3 KB

Seniormedlem Qrt.Ss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Jaaa var det fråga om skedar?

Ett finskt salladsbestick
    En finsk skopa för högerhänta, vänsterhänta kan få vissa svårigheter.
    Skeden är en finsk grötsked.

Av alla biluppläggningsprogram är detta en av de mest svårhanterliga, för att nu uttrycka mig vackert....

Hur fasingen får man texten mellan bilderna????

Mycket vackra salladsbestick!

Här får du länken till den avancerade versionen att ladda upp bilder och varva dessa med text.
    http://precisensan.com/antikforum/sh...r-med-din-text.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •