Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: AWF Arnold Wiigs Fabrikker

Seniormedlem BerNilss avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Jag förstår att jag ska visa baksidan också (av tavlan) men det blir inte just nu.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerat av Kaptenen den 2011-03-16 klockan 11:23.

Är det en norsk AFW tavla du visar upp eller? Mvh
    Senast redigerat av Kaptenen den 2011-03-16 klockan 11:49.

Seniormedlem BerNilss avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
    Är det en norsk AFW tala du visar upp eller? Mvh
    Hade ej tänkt på det men nu får ni se baksidan. Ursäkta skräpet. Nämen möjligen står det AWF? Samma tydligen i alla fall som på kattavlan som hänger bredvid och som finns i "Stolt charmig katt". Visste ej att det var två norskar! Men såklart dras jag till det norska för jag är lite lätt norsk.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
    Hade ej tänkt på det men nu får ni se baksidan. Ursäkta skräpet. Nämen möjligen står det AWF? Samma tydligen i alla fall som på kattavlan som hänger bredvid och som finns i "Stolt charmig katt". Visste ej att det var två norskar! Men såklart dras jag till det norska för jag är lite lätt norsk.
    Ett väldigt snyggt 1950-talsfat från Arnold Wiigs Fabrikker i Halden.
    Titeln Polar är väl okej, även om Penguins hade passat oss bättre.
    Den romerska tvåan (II) efter numret, antyder att det finns en mindre eller större variant.
    AWF är fortfarande klart undervärderat bland samlare, men det kommer...

Design T - stämpeln på denna Bitossi-inspirerade vas har gäckat mig, sedan jag fann den på en traditionell springloppis. Höjden är 14 cm.

Tidigare i vår dök en vas upp på Antikprat och något senare fann jag en liknande som bara var etikettmärkt AWF. http://www.antikviteter.net/antikpra...tml?1299093066

Belonas figurin har både Design T-stämpeln och etikett. AWF är stämplat till höger om Design T-stämpeln (klockan 4-5). Här nedan en redigerad bild.

Det hade varit intressant att få mer information om betydelsen av stämpeln.
    Senast redigerat av Kaptenen den 2011-03-16 klockan 20:49. Anledning: Sammanfogat länkar

tillverkade av AWF Arnold Wiigs Fabrikker i Halden Norge

Citat Ursprungligen postat av BerNils Visa inlägg
    25 cm hög och 17 bred

Baksidan på kattavlan. Tydligt men skumt. Vadå avdelning? Låter som det är nån som varit på sjukhusterapi. Eller vad tycker/tror ni?
    Din fat/väggplätta är tillverkade av: AWF Arnold Wiigs Fabrikker i Halden Norge.

AWF Arnold Wiigs Fabrikker i Halden Norge

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •