Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Skrivmaskiner

Seniormedlem Leas avatar
    Reg.datum
    mar 2008

Skrivmaskiner

ett litet skrivmaskinstema kanske?????? Har ni några gamla skrivmaskiner därute???? Här är min i alla fall....vore kul att se fler
    Vet inte om det är rätt tråd....

Seniormedlem Leas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    ooops....glömde ...men här är den
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Hade en gammal själv en gång av märket ”Facit” gjord i Östergötland, Åtvidaberg närmare bestämt. Tyvärr slängde min fd. den i en contanier. Min systers barn lärde sig alfabetet med hjälp av den.
    Men en femhundring kan du säkert få vid en eventuell försäljning.

Skrivmaskiner är bra maskiner!
    Lärde mig skriva på en Remington, tror jag det var. När jag fyllde 20 köpte jag min första egna. Facit Privat med tillhörande väska. Använde den dagligen tills jag fyllde 40 då jag fick en skrivmaskin i presnt. Den hade display med vilken man bl.a kunde radera innan man beslöt sig för att skriva ner. Lyxigt!
    Jag sålde Faciten några år senare, vilket jag ångrar djupt!
    Livslängden är 17-18 ggr längre än dator som blir omoderna så snart man dansat lite över tangenterna.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Svårt att se PES i en skrivmaskin.
    Jag har en gammal grön skrivmaskin från Kronofogdemyndigheten, den är omsorgsfullt nedpackad så märke kommer jag inte ihåg.
    Har dessutom en modernare Facit med den finess som Äjth nämner.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Seniormedlem Leas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Citat Ursprungligen postat av Obeslutsam Visa inlägg
    Hade en gammal själv en gång av märket ”Facit” gjord i Östergötland, Åtvidaberg närmare bestämt. Tyvärr slängde min fd. den i en contanier. Min systers barn lärde sig alfabetet med hjälp av den.
    Men en femhundring kan du säkert få vid en eventuell försäljning.
    Har försökt att sälja den,men verkar vara svårt att bli av med den....Nu står den här och samlar damm vid datorn ...trycker på tangenterna och skriver nåt ord ibland (jodå den funkar,men kanske ett nytt färgband skulle göra susen)..bara för att höra ljudet ..........

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Åtvidaberg

Här en skrivmaskin Scriva Perfekt Åtvidabergs för dokumentation. Och den måste väl vara före Halda och Facit? Ganska fräck i oxblod eller vinrött! ÅÄÖ ligger nere till höger!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Citat Ursprungligen postat av Lea Visa inlägg
    ett litet skrivmaskinstema kanske?????? Har ni några gamla skrivmaskiner därute???? Här är min i alla fall....vore kul att se fler
    Vet inte om det är rätt tråd....
    I min gamla tråd "Min andra bildgåta" finns några bilder på mina skrivmaskiner.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •