Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kristallskål Orrefors

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: kristallskål Orrefors

    även här ett arvegods, den är mycket tung och saknar märkning troligtvis för att jag pillade bort det när jag var liten
    men det är troligtvis Orrefors och tillverkat av GC ?
    vad kan det vara för värde i sånt här ?
    som ni ser så finns det även en mindre skål med lock och det fanns också en karaff som tyvär har gått sönder;(
    Bifogade filer

  • #2
    hej christer vill inte kritisera men du måste försöka få bättre bilder och framförallt försöka få bild på ev signering annars är det nästan helt omöjligt att säga någonting, ibland kan man få ta en 20 bilder innan det blir bra
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

    Comment


    • #3
      Att ta fram (tulpanen) i fönstret på kameran brukar göra susen!
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

      Comment


      • #4
        haha åå jooTack och jag vet att bilderna är kass tyvärr.. vet inte vad som flög i kameran den la av sen
        och bilderna man tar med den brukar bli riktigt klara och fina
        jag skall göra ett nytt försök när jag hinner

        CG

        Comment


        • #5
          en lockskål av gunnar cyren? Det ser ut att vara två skålar om man ser till den första bilden där objektet är ovalt. Hur gammal är du Christer? GC kom till Orrefors 1959, så om han skulle vara designern så kan den inte vara äldre än så, i realiteten ska man nog lägga till ett par år till, så låt säga 1963 innan det kom något speciellt i produktion.

          Comment


          • #6
            detta är arvegods och jag kan tänka mig att morsan köpte de här sakerna på 60-talet
            de har iallafall stått på en buffe under hela min uppväxt och gjorde så fram till juli i år
            då fick jag buffen och kristallen så årtalet kan stämma ganska bra
            är alla kristallföremål märkta med signatur ?

            Comment


            • #7
              nej allt är inte märkt.

              Comment


              • #8
                lock skålen ser ut att vara i pressglas är den verkligen slipad om inte så är den inte GC
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                Comment

                Working...
                X