Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kosta - Kronoberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kosta - Kronoberg

    Hej alla
    Jag har några härligt tunga arveglas i mitt skåp. Det har sagts mig att det kan vara modellen Kronoberg som är formgiven av Elis Bergh, Kosta.

    Jag har haft svårt att få detta bekräftat. Är det månne någon som känner igen glasen?

    Höjden är 13,5 , 8,2 och 7,4 cm.

    Mvh
    Bifogade filer
    Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

  • #2
    Hej Morkullan.
    Välkommen hit.
    Jag hittar ett glas som, jag tycker, ser ut som dina på den här sidan.

    Rosersberg.
    Titta och jämför.

    Comment


    • #3
      Hej Kecke, tack för den trevliga länken.

      Glasen du hittade hos glasboden stämmer mycket väl med mina glas. En stor skillnad var dock "kulan" på foten. Selterglaset verkar vara identiskt med mina både i form och storlek.
      Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

      Comment


      • #4
        Hmm..vilken kula??
        Är det en kula på dina glas??

        Comment


        • #5
          Nja...inte på mina men på glasbodens.
          Är det kanske så att vi har tittat på helt olika glas??...Modellen jag pratar om visades med ett grönt glas först.
          Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

          Comment


          • #6
            Då tittar vi nog på olika.
            Gå in under glas och sedan Kosta och därefter Rosersberg så får vi se om du får fram samma som jag.

            Comment


            • #7
              Där ser man...Jag gick direkt till Bergh och hittade modellen med kulan.
              Tyvärr verkar inte Rosersberg vara rätt heller..
              Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

              Comment


              • #8
                Nu har ni väl ändå rört ihop det. Gå in på Glasboden och sök på Kronoberg så kommer rätt glas fram.
                http://www.glasboden.nu/store/produc...97541&type=jpg
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                Comment


                • #9
                  Tack du broder
                  Den sökrutan hade jag inte ens sett pga den tjusiga designen på Glasbodens hemsida. Visst är det Kronoberg som jag har.
                  Osökt kommer då nästa undring. När kan dom ha producerats och vad kan dom ha för värde.?
                  Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                    Nu har ni väl ändå rört ihop det. Gå in på Glasboden och sök på Kronoberg så kommer rätt glas fram.
                    http://www.glasboden.nu/store/produc...97541&type=jpg
                    Det är jag som rört till allt.
                    Belasta inte vår vän Morkullan.

                    Comment


                    • #11
                      Tack ni bägge för en trevlig konversation. Hoppas nu bara att jag kan få mer information från andra duktiga PES'are.
                      Man spelar inte med dom kort man vill ha, utan med dom kort man får.

                      Comment

                      Working...
                      X