Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Gammelgård

Troll från Rutebo

Åh vad intressant att se liknande figurer som jag har. Det här trollet har stått i hyllan i mitt föräldrahem sedan jag var liten. För flera år sedan gick mina föräldrar bort och jag tog trollet hem till mig. Började googla i går och hamnade på den här sidan. Jag har länge varit fascinerad av guldinslagen. Nu ser jag att flera av Rutebos figurer också har det.
    Lite nyfiken blir man ju på om dessa har något värde?Namn:  stämpel1.jpg
Visningar: 117
Storlek:  52,5 KBNamn:  troll1.jpg
Visningar: 118
Storlek:  100,3 KB
    Senast redigerat av Ingela L den 2017-02-20 klockan 18:16.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hej Ingela L och välkommen till detta forum!
    Kul att du visar upp en figur av RCL och Gammelgård och som vi inte sett förut. Någon värdering vill jag inte göra.
    Senast redigerat av Lars M den 2017-02-20 klockan 19:31.

Red face

Tack. Jag blev jätteglad över att det gick att hitta så mycket information både om Gammelgård och om Rut Carla Landström.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Bengt H inleder tråden med en tomte och jag har visat några här (nr 23): http://precisensan.com/antikforum/sh...mmelgård/page3
    Här kommer ytterligare en med nr 34 (eller 84?) och med sign B.E. utöver Rut Carlas R.C.L. 7,5 cm hög och även i dagsljus.
    Hur många moment i keramik, färger, glasyr och bränning? Jag betalade 45 spänn till en idrottsförenings loppis och tyckte nog att det var för mycket - men vad kostar tomtarna från Kina?
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •