Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Det friskar i...

Det friskar i...

...vid Öresund.
    Tokregnade i natt och i morse. Blåsigt och regnskurar hela dan. Nu det 13° i luften och det tar i ordentligt. Vet inte var gränsen mellan "styv kuling" och "storm" går, men den är nog passerad för ett tag sedan.
    Vart tog sommaren vägen?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Kuling runt 15 tror jag och storm vid 20 m/s. Här har det oxå blåst rejält men framför allt har det varit skyfall hela dagen.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    I Hultsfred, där jag skall sluta jobbet på onsdag har det regnat hela dagen. Inte speciellt mycket blåst.
    När jag äkte hemåt (2 mil) och kom fram till Mariannelund så fick jag faktiskt solen i nyllet! Det här var 16.30 och solen skiner fortfarande. Ingen speciell vind att tala om ännu.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Regn och blåst 13grader

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Oväsentligt men ändå:
    Styv kuling 13,9 - 17,1
    Storm 24,5 - 28,4
    Mellan styv kuling och storm har vi hård kuling och halv storm.

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jag var på en färja till Amsterdam mellan jul och nyår 1980. Då blåste det 32m/sek. Vi fick ligga och vänta 12 timmar extra ute på vattnet innan vi kunde gå i hamn. Det var väl orkan, Kecke?
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Jag var på en färja till Amsterdam mellan jul och nyår 1980. Då blåste det 32m/sek. Vi fick ligga och vänta 12 timmar extra ute på vattnet innan vi kunde gå i hamn. Det var väl orkan, Kecke?
    Usch och fy vilken vindstyrka.
    Men du var BAARA ute i "svår storm". Orkan börjar vid 32,6 m/s.

Regn och blåst även i de norra delarna av Skaraborg. Har varit en riktig slöardag tillsammans med några böcker.

Glasnoja i överflöd Samlartrollets avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    ...vid Öresund.
    Tokregnade i natt och i morse. Blåsigt och regnskurar hela dan. Nu det 13° i luften och det tar i ordentligt. Vet inte var gränsen mellan "styv kuling" och "storm" går, men den är nog passerad för ett tag sedan.
    Vart tog sommaren vägen?
    Den blåste bort
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Avstängd Liljeriks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    15 grader, regn och lite vindbyar. Bara bra att det äntligen kommer lite regn.
    Men det är väl inatt och i morgon det ska storma på östkusten? Vi ska ta en sväng till Jönköping i morgon.Tar nog västra sidan av vätter på vägen ner för att få mindre blåst men hemvägen får bli östra sidan för där finns ju LOPPPPISARNA
    Ja, mellan Ödeshög och Motala alltså Så ni som har loppisar där: ladda upp med gosaker (tallrikar), beräknas passera er redan vid lunchtid eller så.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •