Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Britt-Louise Sundell Nemes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Välkommen till PES, Mr. Hoffa!

    Britt-Louise Sundell (idag med tillägget -Nemes) är den keramiker jag omedelbart tänker på, samt åren runt 1970.
    Är Du säker på att det inte finns ett BS alternativt B-L.S. svagt instämplat i godset någonstans? Kan även finnas runt kanten, eller på någon av fiskarna nedtill.

    Comment


    • #32
      Jag tycker den är helhäftig! Vilket stim!

      Comment


      • #33
        Jo, den är häftig, det håller jag med om.
        Mer liv och rörelse än i den här lite vanligare pippitavlan, som också saknar signatur, men har namnetiketten kvar.
        Det kan tänkas att fabriken förlitade sig på att etiketten skulle sitta där för alltid, och struntade därför i att stämpla monogrammet.
        Bifogade filer
        Last edited by Gideon; 2010-08-07, 20:00.

        Comment


        • #34
          Här har vi en likadan som Mr. Hoffas exemplar - men endast attribuerad till Sundell. Också den har alltså tappat sin etikett.
          11 föremål neråt:

          Comment


          • #35
            Här har du en likadan som såldes på tradera.

            Köp och sälj Övrigt svenskt keramik & Porslin enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats

            Comment


            • #36
              OJOJ! Jag klarar inte titta utan att få HA!!!-begär
              Dom är ju bara såå häftiga! Nu har ni fått mej att vilja ha såna här.........får bygga ut

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Mr.Hoffa Visa inlägg
                Har köpt denna "fina" keramik-tavla på en loppis, tyckte den stack ut så pass att den passar mig, hehe.
                Helt underbar! Passar mig med! Bortsett från att om jag tar in något mer här måste jag flytta ut...

                Comment


                • #38
                  Tack alla ni härliga PES:are
                  Fantastiskt kul att få lite "kött på benen", jag behåller den eftersom den är så "IKKE" (bara frugan inte hittar den hehe.

                  TACK!!

                  Comment


                  • #39
                    Kreta eller Ringo?

                    Vad heter nu egentligen dekoren på dessa???
                    Ringo eller Kreta?
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #40
                      Skulle jag oxå vilja veta..detta diskuterades för ett tag sedan..o det klargjordes aldrig

                      Comment


                      • #41
                        Det var jag som snurrade till det, den heter inte Ringo, Ringo är en elefant (eller något annat djur) av Sundell.
                        I’m a real mean bitch!

                        Comment


                        • #42
                          Jag har inte min produktkatalog hemma för tillfället, men hoppas på att Tallen tittar in och kollar i sin. Jag har nämligen ett starkt minne av att den finns med där.

                          Comment


                          • #43
                            Tack vare att Luchur inte har sin katalog hemma, utan hos mig så...

                            Mykene.

                            M.v.h.

                            Comment


                            • #44
                              Heter den Mykene som vit o Kreta som brun????????

                              Comment


                              • #45
                                Kan stämma. De ljusa, med dess "kalkstenslika, fint avsstämda gråskala" heter Mykene. Finns inga mörka i katalogen.

                                M.v.h.

                                Comment

                                Working...
                                X