Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Britt-Louise Sundell Nemes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    askfat

    Nån som kan säga nåt om detta askfat
    Bifogade filer

    Comment


    • #17
      "Kreta" av Britt-Louise Sundell:
      Last edited by Maria; 2016-03-09, 12:37.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #18
        tackar

        Comment


        • #20
          Ja vilket e det..Kreta eller Ringo...

          Comment


          • #21
            Sorry. Missade att namnet på serien var under debatt. I mitt huvud har den hetat "Ringo".
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #22
              Jag skulle tro att den faktiskt heter Kreta, men att den påminner starkt om Ringo-djuren är nog ingen tillfällighet... BS satte ringar på nästan allt hon kom förbi...

              Comment


              • #23
                intressantare inlägg för inlägg

                Comment


                • #24
                  Lustigt saltkar

                  Ingår den här i någon servis? Har aldrig sett den här modellen förut.
                  Bifogade filer
                  Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                  Comment


                  • #25
                    Jo, det finns en ströare som är ett helt klot också, men jag vet inte vem som gjort dem... De finns i samma färger som Colorado, så ev. är det samma fomgivare...

                    Comment


                    • #26
                      Tack Peter!
                      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                      Comment


                      • #27
                        Jag antar att det är den klotrunda på bilden. Senapsburken kanske också är från samma servis? Det är inte Colorado vilket många tror - frågan är, vad annars?
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #28
                          Gåtan har nu fått sin lösning. Alla fyra delarna ingår i ett kryddset av Britt-Louise Sundell med namn Rondell. Gjordes 1955-61. Fick bilden från Tallen idag.
                          Bifogade filer
                          Last edited by J.J; 2010-07-22, 00:11.

                          Comment


                          • #29
                            Om någon undrar hur jag vet att den kom 1955 så fick jag ett tips nyligen att den finns med i en katalog från H55 som nyhet.

                            Den limegröna bör ha varit gul de första åren och sedan liksom Colorado ha bytt färgnyans runt 1957.

                            Comment


                            • #30
                              Ful-snygg keramik-tavla av ???

                              Har köpt denna "fina" keramik-tavla på en loppis, tyckte den stack ut så pass att den passar mig, hehe.

                              Det enda det står på baksidan är GUSTAVSBERG stämplat in i godset + att det finns en etikett med GUSTAFSBERG.

                              Den är typ en sådan som man hänger på väggen i en enté till ett företag eller dylikt eller hade man sånt här på väggarna hemma förr???

                              Tavlan är ca. 29cm i diameter och om jag får gissa så är den nog ifrån 50-60talet(?)

                              Undrar såklart vem som gjort den, när och gärna upskattat värde.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X