Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tycker ni det är varmt - öppna ett fönster.

Tycker ni det är varmt - öppna ett fönster.

På 80-talet bodde och pluggade i Uppsala och därtill hörde, att gå på många fester.
    En kursare hade ordnat öken-party, där det sannerligen var varmt. Det var i slutet av mars, alla fönster stängda och de gamla vattenradiatorerna från tidigt 1900-tal pumpade ut värme i rummet som var befriat från alla möbler. På golvet hade värden öst ut säckvis med sand. Flera byggbelysningar stod utplacerade i hörnen av rummet och vi lommade omkring i nomadutstyrslar med svetten lackande om kroppen. Kvällens tilltugg var Sandwich och Sant(d)a Maria. Torrt och sött och efter kortare tid kved vi efter svalka, men ingen nåd stod att finna tills en överviktig god vän skrek, medan han kastade sig mot ett av de stora sekelskiftesfönstren. Öppna Fönstren! Värden, som stod i andra änden av rummet ropade med sin bas-stämma: I öknen finns inga fönster att öpnna!!!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jotack, vad hjälper det när värmen kommer utifrån! Men nu har det kommit svalkande skyar på himlen! Tack för det!

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Citat Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    Jotack, vad hjälper det när värmen kommer utifrån! Men nu har det kommit svalkande skyar på himlen! Tack för det!
    Det är bara tillfälligt

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jag älskar värmen!
    Trivs i detta 30gradiga.
    Har haft loppisen igång och det har gått riktigt bra. Mycket sålt och många trevliga människor. Speciellt från Holland och Danmark.
    Jag gör ju inga större fysiska insatser, sitter mest i skuggan likt en överviktig Fader Forah!
    Berättar om mina prylar, delar adresser och telefonnummer samt känner en och annan kärlek komma smygande. Står emot och rabblar gammgubbens mantra - Sov när du vill, ät när du vill, skit när du vill och städa?
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Jag älskar värmen!
    Trivs i detta 30gradiga.
    Har haft loppisen igång och det har gått riktigt bra. Mycket sålt och många trevliga människor. Speciellt från Holland och Danmark.
    Jag gör ju inga större fysiska insatser, sitter mest i skuggan likt en överviktig Fader Forah!
    Berättar om mina prylar, delar adresser och telefonnummer samt känner en och annan kärlek komma smygande. Står emot och rabblar gammgubbens mantra - Sov när du vill, ät när du vill, skit när du vill och städa?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •