Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gullaskruf??

    1.Var på loppis igår och såg denna kanna direkt jag kom in....och blev helt betagen...nånting bekant med den ,men framförallt en känsla av *vill Ha* :.Var helt säker på att jag sett den här på PES,så vid närmare efterforskning,har jag kommit fram till att det är en kanna ur serien Ring designad av William Stenberg 1933.Rätta mig om jag har fel....


    2. Men nu undrar jag om mitt blåa fat jag hittade i mitt köksskåp kan vara ur serien Solfjäder från Gullaskruf och av samma designer..såg andra ting ur den serien som påminde om detta fat på internet
    Bifogade filer

  • #2

    Här kan du kolla.

    Comment


    • #3
      Tack Trollet :-)

      är fortfarande lite osäker på just fatet ...så om nån kan säja om det är solfjäder eller inte är jag tacksam

      Comment


      • #4
        kannan ingår väl i serien ring av william stenberg på gullaskruf....och fatet ser ut som det kan vara solfjäder william stenberg gullaskruf
        Last edited by harley; 2008-07-22, 10:59.
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

        Comment


        • #5
          Ditt fat liknar Solfjäder, men jag tror inte att det gjordes i turkos!

          Comment


          • #6
            färgen är lite mörkare i verkligheten än på fotot....men om det inte gjordes i denna färgen så får jag väl anta att det inte är Solfjäder.....

            Tack för era svar i alla fall....... :-)

            Comment


            • #7
              Svaren på Dina frågor blir:

              1. Alldeles riktigt. Bärnsten kallades färgen.

              2. Du undrar helt rätt. Och det är samma formgivare. Jag har någon glaspjäs i samma färg.
              knappast meningslöst.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                Svaren på Dina frågor blir:

                1. Alldeles riktigt. Bärnsten kallades färgen.

                2. Du undrar helt rätt. Och det är samma formgivare. Jag har någon glaspjäs i samma färg.
                Men vad glad jag blir.... Tackar.......

                Comment

                Working...
                X