Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ystad Metall

Ystad Metall

CEB= carl-erik borgström är den enda jag känner till hos Ystad Metall som designade, har funnit ett läckert bronsfat från art deco -perioden med initialerna SL, ngn som känner till vem denna är?

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    ......och vänta bara tills du kommer till en pryl signerad GA från Ystad metall. Gissa vem det är..............jo den allerstädes närvarande Ander

Jodå. Gunnar Ander formgav för YM. Däremot hittar jag inte någon SL, det närmaste är SB för Stig Blomberg.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

ystadfatet

Här bilder på fatet, ngn som kommer på ngn designer?
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
    ......och vänta bara tills du kommer till en pryl signerad GA från Ystad metall. Gissa vem det är..............jo den allerstädes närvarande Ander
    Under vilken period var Gunnar Ander på Ystad Metall?

På tal om Gunnar Ander: Hittade här om veckan denna lilla gris-ljusstake (finns även i form av fåglar, bockar osv) som bekräftar att GA med all rättvisa ofta beskrivs som formgivare av denna serie (ingen stämpel finns på dem). Priset var på den tiden 1.75, när kan detta ha varit?
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    Senast redigerat av Im not batman den 2009-05-09 klockan 18:37.

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Titta! Den har jag - och en bock som jag tror är tillhörande. Min mamma som är född -43 fick dem någon gång när hon var barn, borde vara 50-talet.

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    ...hittar dom inte nu, antar att de ligger bland julsakerna nere i källaren.
    bocken är i lila plåt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •