Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Adolf Holst flaska, innehåll?

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005

Adolf Holst flaska, innehåll?

Tjenare, har försökt googlat fram information om denne Adolf, men bara fått tag på någon "tecknare". Någon som känner till vem Adolf var och vad flaskan innehållit. Skulle tro på något starkt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Skulle tippa på något välgörande för håret...

Seniormedlem LSs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    För håret, ja om man nu har hår inuti sin mage vill säga. Enligt den jag köpt min Holstare av ska den ha innehållit någon typ av schnapps.

Men eftersom Peter, i alla fall hos mig, har mycket hög trovärdighet kanske jag ska omvärdera min tidigare kunskap?
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Oj, oj, oj. Nu har man blivit auktoritet på glas också
    Jag tycker att flasktypen och även textens placering liknar de hårpomadaflaskor som min frisör tvingade på mig i koltåldern. De är inte särskilt praktiska att hälla ur om man inte ska skvätta lite i handen, alltså. Jämför med ordinarie parfymflaskor. Men dessa är alltså större.
    Har ingen aning, men tyckte det ringde en klocka någonstans...

Seniormedlem LSs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Jag håller inte för otroligt att det varit hårfludium, man har många gånger alltför lätt att attribuera flaskor med alkohol. Det ligger liksom per automatik i bakhuvudet. Framtiden kommer säkert att lösa vad Adolfs flaska är avsedd för, lite nyfiken är man.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Reg.datum
    sep 2005
    De där strecken på baksidan, har de varit till för att sätta klisteretiketter på tro Kan det varit så att olika kvaliteter av samma vätska haft samma flaska fast olika etiketter tro.

Den Gamle (DG) LasseCs avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Hårfludium var väl också sprit Tyvärr var det väl en del som drack sådant förr i tiden
    mvh

Extra fin vinglögg

Hej ! Köpte en "Adolf Holstflaska" på loppis i går som ser och undrade vem denne Holst var och hittade denna sida. Min flaska, som ser exakt ut som på fotot har en orginaletikett med texten "Extra fin Vin-Glögg" med text i nederkant som är knappt identifierbar med det ståtr nog: J Nylund lit...Stockholm

Julle

Reg.datum
    sep 2005
    Kul att få veta Julle. Då vet vi i alla fall att den bla använts till glögg.

Reg.datum
    sep 2005
    Läste i en av antiktidningarna för en tid sedan att Adolf Holst hade en butik i Stockholm och sålde där diverse flytande. Kommer nu inte ihåg exakt vad som stod men det var dryckjom i varje fall.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •