Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fat i majolika? Berätta för mig om min nya kärlek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Åååå va snygg den var!!!! Den skämmer inte sin plats. Jag är som sagt helt nybörjare. Har tidigare mest varit intresserad av ting inom deco och 50-60-tal, så min kunskap är ytterst begränsad. Men med tilltagande ålder och kanske tittande har jag blivit mer och mer förtjust i lite äldre ting. Tycker mycket om Art Nouveau´s svepande organiska former och de mer organiska färgerna. Men det har hänt något annat mysko också med smaken. Vet inte ens vad jag själv skall tycka om det. Har börjat bli förtjust i en hel del blommönster och det man skulle kunna förknippa med romantiska, jag som tidigare varit riktigt "grabbig" i min smak. Ibland blir man förvånad över sig själv. Nu vet jag att jag kan hålla utkik efter några fina ljusstakar också

    Comment


    • #17
      Hei Linda! Jeg har gjort noen nettsøk idag og funnet mitt fat, som er et Schrambergfat med vannliljer. (Har ikke tid til å fotografere idag) Jeg har også lært at Schramberg i en periode rundt forrige århundretallsskiftet var eid av Villeroy&Boch. Du kan forsøke å google på de to nevnte og Zell+majolika. Fine saker! Kanskje du finner noen av fatene dine mvh

      Comment

      Working...
      X