Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bemärkelsedag på vårdagjämningen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemärkelsedag på vårdagjämningen.

    Ännu en riktigt bra bild från bekantingen via e-post. Jag tar faktiskt mig friheten att publicera även detta.
    Bilden visar en man som jag har den största respekt för vad gäller gammalt glas. Det jag vet är inte ens en fjärt av vad denne man har i sitt huvud. Fyrtio år, drygt, av ett äkta intresse sätter naturligtvis sina spår. Saluto Don UW!
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Mentor

    Jo nog är han lite av en mentor.
    Jag och LS hade ju förmånen att vara med när denne sociala naturbegåvning höll hov hos en annan samlare med sina ruskiga historier. Han berättade vitt och brett om hur han en gång i sin ungdom under olyckliga omständigheter gjorde bort sig ordentligt när han besökte en flicka och hennes mor.

    Denna historia fick alla runt kaffebordet att skrika av skratt, till saken hör att den var mångt mer detaljerad än vad någon någonsin vill höra vid ett kaffebord.

    Här kommer ytterligare en bild från hans samlingar.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      En passende anledning att minns mitt besök hos UW i sommeren 2002. Ni, som träffer ham - häls fra meg!

      Her en perle fra UWs samling:
      Bifogade filer
      Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
      Min hemsida: www.antikflasker.dk

      Comment

      Working...
      X