Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå jernbane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Blå jernbane

    Vi fyller på med lite Noramässeinköp. En blå trevlig jernbaneflaska fick hänga med
    Bifogade filer

  • #2
    Trevlig färg, ganska så svåra att finna utöver de avfärgade.

    Comment


    • #3
      Ja, inte är det ofta som man ser dessa i annat än klarglas. Mest på Kallins foton!!

      Comment


      • #4
        Snålvattnet rinner.
        Du verkar ha riktigt flyt nu.

        Comment


        • #5
          En något blekare kompis fick följa med hem idag.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            ÅH, de er fine!! (misuuuuneliiig!) Hvor store er de? Vet du hvor de er produsert? Tror du de er fra samme glasbruk? mvh

            Comment


            • #7
              De är inte riktigt lika till formen eller regalinen. Den ljusa är något större, det skiljer ca 1 knapp cm i längd. De rymmer ca 10-11 cl. Bruk vågar jag inte ens gissa.

              Comment


              • #8
                Jeg har nettopp kjøpt min første jernbaneflaske, og jeg må innrømme at jeg ikke har sett dem(...og heller ikke sett etter dem...) før her på pes. Er det slik at det finns godt om dem i Sverige? I så fall blir det ferie i Sverige Min har kork og glasstopper, hvordan lukket man din flaske? ( Jeg nekter å tro at forklaringen er at dere svensker drakk alt FØR jernbanereisen, mens vi nordmenn nippet litt etter litt underveis....rett og slett ingen empiri!)
                jeg ser at dine to blå her forskjellig regalin og min har en tredje. (Jeg har lagt ut bilde på en annen tråd. Er enda litt usikker på hva som er passende å ta opp på andres tråder

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                  En något blekare kompis fick följa med hem idag.
                  En blå till.

                  Comment


                  • #10
                    Tror nog att mina endast haft naturkork, den mörkare blå har sin kvar.

                    Comment


                    • #11
                      Takk skal du ha. Da er nok min en uoriginal, men dog så original patent. Noen som har pyntet sin flaske litt ekstra.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av pepita Visa inlägg
                        Takk skal du ha. Da er nok min en uoriginal, men dog så original patent. Noen som har pyntet sin flaske litt ekstra.
                        Nejdå, det är inte säkert alls. Det tillverkades jernbaneflaskor som var avsedda att ha glaspropp/kork.

                        Comment


                        • #13
                          Kan jeg legge ut bildene her også?

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av pepita Visa inlägg
                            Kan jeg legge ut bildene her også?
                            Lägg ut bild du Pepita!
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                            Comment


                            • #15
                              Her kommer min jernaneflaske. Jeg regner med alt de som leser flasketrådene er rimelig klar over at jeg LIKER denne! Er korken original?
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X