Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Utflykter i Sommar

Utflykter i Sommar

Betyg:

+++++ = Måste upplevas!
    ++++ = Kanon!
    +++ = Helt OK.
    ++ = Mindre bra.
    + = Inte värt besöket.

Har du gjort någon trevlig utflykt i sommar som du vill dela med dig utav ?.
    Ge ett betyg och skriv en kommentar om din upplevelse här nedan.
    Senast redigerat av PAT den 2008-06-19 klockan 10:44.
    Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

HÖGANÄS Saltglaserat och fabriksförsäljning.
    Betyg. +++ = Helt OK.

Kommentar: Hade mindre förväntningar på detta besöket mer eller mindre trevligt att bara göra ett besök överraskades posetivt att det inte enbart var försäljning utan man fick gå fritt ute i produktionen och se ungarna samt godset innan bränning oglaserat.
    Namn:  ugnar2.jpg
Visningar: 117
Storlek:  34,4 KB
    Fotnot: Det är inte PAT på bilden.

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Kanske är jag färgad av hemorten.

Ockelbo sommarmarknad +++++
    Wij trägårdar +++++ måste absolut upplevas.

Verkar trevligt. Ska jag besöka när jag är i krokarna.
    Kompletterar med länk http://www.keramikbygden.se/
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Höganäs Museum
    Betyg: ++ = Mindre bra.

Kommentar: Jag hade mycket stora förväntningar innan detta besöket.
    Jag trodde att jag skulle få se ett stort urval objekt som skulle stilla min hunger efter utsökta alster ifrån den gamla goda tiden men icke.

Nog fanns där vaser och dyligt ifrån alla de stora mästarna men känslan efter besöket var att det var lite väl "torftigt".

Hälften av objekten hade jag nog sett innan på auktioner såsom Lauritz - Tradera etc..

Jag påpekade även till ansvariga om de inte hade mera att tillgodose oss besökare med svaret jag fick var att de hade ett STORT arkiv men att de bytade ut objekten i museet efter hand !?

Ett litet smakprov med halvtaskig kvalite "Albin Hamberg objekt".
    Namn:  höganäs museum item 13.jpg
Visningar: 122
Storlek:  125,1 KB

KLASE Höganäs
    Betyg: ++++ = Kanon!

Kommentar: Jag hade 3 frågor förbereda innan detta besöket.
    Jag hoppar till det bästa direkt, mitt under samtalet med Klas-Göran om varför han slutade göra vaser för 20 år sedan vänder han sig om och går genom verkstade in i ett förråd sägandes "jag skall se..." det han menar är givitvis någon vas kvar..just det lilla ögonblicket där man med stora ögon hinner fantisera att han tar fram något unikt som legat långt inne på en hylla i ett rum bakom verkstaden det är väl det optimala ögonblicket man kan ha med en konstnär man samlar på.

En liten bild med Klas-Göran hållandes i en mycket trevlig vas.
    Namn:  klase höganas himself3.jpg
Visningar: 110
Storlek:  39,2 KB

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Mitt utflyktstips

Jag har haft semester i drygt två veckor (börjar jobba på måndag …suck) och i tisdags körde jag till Eriksberg – vilt- och naturpark. Nordens största safaripark, säger informationsbladet.
    Det är beläget strax väster om Karlshamn och fastän det är nära nog nästgårds, har jag inte varit där tidigare. Men jag kan försäkra, att det kommer att bli fler besök till denna fantastiska plats. Att se alla djuren på nära håll i sin naturliga miljö var sannerligen en upplevelse!!
    Lite historia och antikt fanns också och de bilderna lägger jag in här (och ett par till). Men resten – dvs några utvalda av de 294 foton jag tog - lägger jag in på den där nya funktionen där man har ”sitt eget album”, då djuren kanske inte riktigt passar in här.

Den lilla torpet heter Kyrkesta och det finns ett promenadstråk runt omkring dess ”ägor”. Tog ett par foton från interiören – samt utedasset, som kan användas om nöden kräver. Trevligt med torvströ i hink.
    Jag tillbringade sju timmar där.Ja, inte på utedasset - utan på området - och det var en av de bästa dagarna jag har haft på länge.
    Mitt betyg blir ++++ = måste upplevas.
    Hemsida: www.eriksberg.nu
    Bifogade bilder Bifogade bilder              

Reg.datum
    maj 2007
    xxxxxxx

Reg.datum
    maj 2007
    blev lite tokigt...här kommer dasset

Ska vi inte ha en tråd om Dass?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •