Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Askfat med figurer

Tänkte bara tipsa eventuella samlare av askfat med figurer om att jag såg ett sådant på "Sopstationen" i Malmö idag...lite skada, men fin design. Skulle ha 125 kr för fatet...

Först till kvarn...

Seniormedlem Eaglewomans avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Wunderbaum Visa inlägg
    Tänkte bara tipsa eventuella samlare av askfat med figurer om att jag såg ett sådant på "Sopstationen" i Malmö idag...lite skada, men fin design. Skulle ha 125 kr för fatet...

Först till kvarn...
    Hade gärna hakat på men Malmö ligger lite för långt bort...
    Undrar dock...."sopstationen"?
    Jag är ju inte hemma alls när det gäller Malmö och undrar därför om det är en riktig sopstation eller något ställe som bara kallas så? För här får man absolut inte ta något...eller köpa...från vår sopstation.

Vitt fat med grön elefant

Min står i vanliga fall stolt i fönstret och blickar ut! Dåligt ljus i bilden dock...

Jag är ny på forumet men det här var roligt! ni verkar ha bra koll!!! Fantastiskt!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mertil Visa inlägg
    Min står i vanliga fall stolt i fönstret och blickar ut! Dåligt ljus i bilden dock...

Jag är ny på forumet men det här var roligt! ni verkar ha bra koll!!! Fantastiskt!
    Hej och välkommen hit!
    Roligt att se en tvilling till mitt fat! Jag har haft min stående i sommartorpet i många år men tog hem det för att lättare kunde överblicka min samling av Ekeby-saker.

Tacktack!
    Det ser ut som om din elefant står åt sidan på fatet, min blickar rakt fram, jag har tagit bilden lite från sidan. Hittade den förra sommaren på en loppis och den trivs bra i min lilla stuga i Jämtland. Jag samlar dock inte, bara njuter av fina saker.

Citat Ursprungligen postat av Eaglewoman Visa inlägg
    Hade gärna hakat på men Malmö ligger lite för långt bort...
    Undrar dock...."sopstationen"?
    Jag är ju inte hemma alls när det gäller Malmö och undrar därför om det är en riktig sopstation eller något ställe som bara kallas så? För här får man absolut inte ta något...eller köpa...från vår sopstation.
    Haha...nä det är faktiskt inte den riktiga sopstationen. Är en lokal där sådant som folk vill slänga, men som har ett värde, kan lämnas in. Kan dock hålla med om att namnet är lite misledande

Här är iallafall en länk till stället. Ligger 1 min från centralstationen, så kan vara värt ett besök om man ändå är i Malmö.

http://www.sopstationen.com/html/hittaoss.htm

Reg.datum
    apr 2008
    En sådan "sopstation" borde alla städer ha!
    Många gånger har jag retat mig på att det ligger så fina saker slängda
    på soptippen här i stan och så får man inte ta med något! ...eller köpa.
    Hmm...det kanske vore något? Att uppvakta kommun och sopgubbar (!) om
    förslag att bygga en sådan byggnad i anslutning till Återvinningscentralen. Folk kan...om de vill....lämna in de finare sakerna de vill slänga så kan behållningen gå till något bra ändamål. (Till de ändamålen hör dock inte politikernas löner!!)

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Här en till variant av askfat från UE
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    apr 2008
    En sådan variant har då jag aldrig sett förr...kul!
    Är det metall i mitten?

*Generös s(v)amlare nisse 8s avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Jo, skeppet är i "mittall"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •