Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gullaskruf eller ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • gullaskruf eller ??

    köpte idag dom röda socker och grädde som jag tror är kjell blomberg vieneta men är inte säker och den blå gräddkannan (har även sockerskålen nånstans) är det gullaskruf det med och i så fall blomberg det med?
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

  • #2
    Nu är jag möjligen ute på lite hal is här, och Raoul du få hoppa in om du tror jag har fel, men den blå ser ut att vara ur serien 1222, som ursprungligen formgavs för Trelleborgs glasbruk men som följde med till Gullaskruf i samband med att Trelleborgs glasbruk köptes på 50-talet. Om detta stämmer så är det nog svårt att med säkerhet säga om den är tillverkad på Gullaskrufs eller Trelleborgs glasbruk...

    De röda är absolut Vineta, för övrigt.

    Comment


    • #3
      tack cjf. jag vet att raul vet har kollat hans sida det är kanon med personer som ägnar sig åt att riktigt lära sig typ ett glasbruk eller porslinsfabrik
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

      Comment


      • #4
        I 1222-serien gjordes på Gullaskruf, assietter skålar och ljusstakar. Mig veterligen gjordes inte gräddkanna och sockersats, så de får nog anses vara från Trelleborgs glasbruk.
        knappast meningslöst.

        Comment


        • #5
          tack raoul.
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

          Comment

          Working...
          X