Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 ungsäkra formar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: 2 ungsäkra formar

    Har jag införskaffat mig, varför vet jag inte Det första är en numererad form av rörstrand och den andra är den välbekanta Picknick. Bägge är ganska små och stämplade ungsfasta. Min fråga är ...Vad är dessa tänkta till att användas till? Enmansomelett...potatisgratäng? De är dessutom ganska låga kanter så de rymmer ju inte så mycket. Dum fråga kanske men jag är ju en glasmänniska och vad man skall ha glasprylar till det vet jag
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

  • #2
    De är ugnsäkra å då kan du ha all varm mat å tillaga all slags mat i dessa,sedan är de vackra å ställa fram direkt utan att behöva flytta över matet. idag tycker vi de är opraktiska för de tar plats med sitt hantag å för de mesta är de ett litet håi i handtaget antagligen för de inte ska spricka men när du diskar den i diskmaskin kommer de in en massa vatten i handtaget å de är ganska enerverande för de rinner ut på bordet eller i skåpet senare. MEN VACKRA ÄR DE!

    Comment


    • #3
      Visst är de poppis och lite roliga, men frågan gällde varför man gjorde så små formar. Picknick finns ju i större modeller så det är helt ok. Kan tänka mig att man steker upp lite köttbullar och sedan håller dessa varma i ungen och då funkar de och är som du säger trevliga att sätta fram på bordet.
      Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

      Comment


      • #4
        Jag har en samling Gefyr (Gustavsberg) och där är alla delar märkta ugnsfast hur liten den än är. Jag tror att rörstrand gjorde likadant, tanken är att de ska användas som uppläggningskarott och inte som tillagningskärl men då alla storlekar tål ugnsvärme har man stämplat de så.

        Comment

        Working...
        X