Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mina hoande vänner med Ester Wallin, UE som mamma vill också vara med...

    Click image for larger version

Name:	20121001-002.jpg
Views:	1
Size:	97,6 KB
ID:	539886

    Comment


    • Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
      De här tror jag är i rent guld kan eventuellt vara mässing.
      Har också en sådan. Vet du vad dem heter?

      Comment


      • Berguv (Bubo Bubo) är en av världens största ugglor. Den är landskapsdjur för Dalarna. Här är det Lisa Larson som designat och Jie tillverkat i den avbrutna serien med landskapsdjur i Sverige. Stengods och 16 cm hög.
        Bifogade filer

        Comment


        • Väggtavala uggla

          Massor av ugglor finns det på tråden men just den här kan jag inte hitta. Det är en av Christina Fiedler när hon arbetade på Bo Fajans och kanske innan hon flyttade in i prästgården ……. Praestgaard? Nr 817.
          Bifogade filer

          Comment


          • Ester Marjatta Wallin gjorde en del åt Upsala Ekeby. Däribland en oglaserad uggla. Grödinge antik anger att produktnumret är 1128E från 1971-. På den här ugglan är det dubbelstämplat så jag kan tyda 1125, 1126 och 1128. Det behövs alltså fler ugglor ur samma kull!
            Bifogade filer

            Comment


            • Då tänkte jag försöka få liv i denna tråden igen. Jag börjar med följande ugglor. Nästan alla är omärkta utom nummer 4 som är från Snapphane Glasbruk.
              Nummer 1 är möjligen från Reijmyre? Nummer 3 möjligen från Lindshammar? Övriga vet jag ingenting om. Nån som har någon info?

              Jaha, bilden klipptes av, så man bara ser halva sista ugglan. Just typiskt. Postar separat bild på sista ugglan här nedanför.

              Click image for larger version

Name:	IMG_20210217_065022_659.jpg
Views:	1
Size:	82,9 KB
ID:	573981
              Last edited by SarahNightOwl; 2021-02-17, 07:29.

              Comment


              • Click image for larger version

Name:	IMG_20210217_072816.jpg
Views:	1
Size:	53,8 KB
ID:	573982

                Comment

                Working...
                X