Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugglor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tema: Ugglor

    Jag kunde inte hålla mej så jag startar en uggletråd.
    Den första jag lägger in har jag en undran över också.
    Någon som vet var den kommer ifrån?
    Signerad K Chr EP och märkt "ensamrätt 24-6-72"
    Bifogade filer
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • #2
    Du skrev i en annan tråd att jag kunde plocka fram det mesta. Måste väl försöka leva upp till det.
    Uggla i patinerad mässing. En halv meter mellan vingspetsarna. Lysande röda ögon. Är enligt de uppgifter jag har tillverkad i Tidaholm.
    Om signeringen på din uggla vet jag inget men det dyker säkert ned någon som vet.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Jag bidrar med det enda i uggleväg som huset förmår.
      En liten glasuggla.
      Vet ej varifrån den kommer.

      Glasbruk:
      Designer:
      Årtal:
      Bifogade filer
      Last edited by Kecke; 2008-05-21, 09:08.

      Comment


      • #4
        Här kommer en av mina ugglor, gjord av V. Nason, Murano
        ca 16cm hög

        Jag sätter nu ett stort frågetecken här!
        Är detta verkligen V. Nason eller kan det vara FM Konstglas, Ronneby?
        Ugglan har ingen etikett eller signering.


        .
        Bifogade filer
        Last edited by alegni; 2008-05-24, 03:12.

        Comment


        • #5
          En samlad bild på mina glasugglor - som inte blev så bra. Får nog fota enskilt och presentera i grupp.
          Bifogade filer
          Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

          Comment


          • #6
            Jättekul med lite ugglor! Det är nog bra som du säger Bizan, att fota en i taget. Skulle också vara bra om man skriver vad man vet om ugglorna, ser till exempel att du har två st av Lars Hellsten, Skruf. En är etikettmärkt Reijmyre, jag undrar om jag inte har en sån som jag inte visste något om. Den mörka till vänster har jag också, men vet inget om den heller. Berätta gärna om du vet något om de andra, till exempel vad det är för etikett på den längst till höger.
            Nyfiken fråga Bizan, hur många ugglor har du? Jag har nog runt ett par hundra i olika utföranden, så det ska nog gå att hålla igång den här tråden ett tag.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

            Comment


            • #7
              Många fina ugglor,kan tyvärr inte hjälpa till med ursprung på dem.
              Här är mina söta ugglor i keramik,kanske någon vet vem som gjort dem?
              Jag tycker de är så välgjorda så jag har svårt att tro att de är keramikkursalster.
              Bifogade filer
              Loppisadiktus

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                Skulle också vara bra om man skriver vad man vet om ugglorna.
                Bra.
                Fundrar på om man kanske skulle lista vad som man vill/bör veta om en pryl och sedan om/när svar kommer så fyller man i ovanför bilden????????
                (Som jag gjort ovanför min glasuggla)
                Vet inte om det är någon god idé men det skulle i allafall vara väldigt lättsökt senare när man glömt vad som sagts.

                Dessutom skulle man snabbt se om några uppgifter saknas, senare när man bläddrar bland trådarna.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Här kommer en av mina ugglor, gjord av V. Nason, Murano

                  .
                  Blicken i de ögonen! wow på pricken!!
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #10
                    Det är absolut en god idé Kecke. Det är väl precis så det ska funka, alla har något litet att bidra med och till slut har man ett stort sökbart register. Kanon!
                    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                      Nyfiken fråga Bizan, hur många ugglor har du? Jag har nog runt ett par hundra i olika utföranden, så det ska nog gå att hålla igång den här tråden ett tag.
                      Jag har inte räknat men det är nog inte så mycket som hundra. Men jag kan ju räkna medan jag presenterar dem här... Ska gå och fota lite glasugglor nu.
                      Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                      Comment


                      • #12
                        Bizans uggla #1

                        Första ugglan har en etikett som säger "Nybro © Sweden". Present. Den har några sådana där "veck" som blir när glasmassan svalnar för fort, annars är den perfekt. (Vete tusan varför bilden blev så grynig... )
                        Bifogade filer
                        Last edited by Bizan; 2008-05-21, 13:27.
                        Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                        Comment


                        • #13
                          Bizans uggla #2

                          Den här ugglan har hela tre etiketter undertill.
                          1. Pukeberg Sweden
                          2. formgiven av uno westerberg för ab rodem
                          3. Livboj i stil med Trygg-Hansas men utan text

                          Present. Skarvar efter gjutformen och några mindre veck.
                          Bifogade filer
                          Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                          Comment


                          • #14
                            Bizans uggla #3

                            Den här raringen är en äkta kameleont. Jag visar den i lila eftersom det är dagsljusfärgen. Här vid datorn är den dock ljusturkos. Varför är glasbrukens etiketter så små? Måste ju använda lupp för att läsa på dem! Eneryda Sweden. Present. Rejält veck över huvudet.
                            Bifogade filer
                            Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                            Comment


                            • #15
                              Bizans uggla #4

                              Besvärlig modell, visar sig inte från sin bästa sida. Eneryda glasbruk Sweden. Present. Inga veck, bara lite vågor.
                              Bifogade filer
                              Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

                              Comment

                              Working...
                              X