Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 89

Ämne: Lommeflaskor

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Igår hade jag (med Lars Kallins benägna hjälp) besök av en mycket trevlig man som ville titta på mina lommeflaskor.
    Efter middagen då jag drack några glas vin (och han mineralvatten) så blev jag välvilligt inställd till att sälja några av mina pluntor.
    Vet inte riktigt hur det gick till men plötsligt var jag av med 13 st av mina bästa lommeflaskor.
    Så kan det gå.............
    Skall jag fortsätta samlandet .........eller är jag för vek..........??????????

Du ska förstås fortsätta att samla, har man en gång börjat är det svårt att sluta. En gång drabbad av lomlärkans bett och man är smittad för evigt.

Klart du skall fortsätta samla. Du sade ju själv att det blev lite nytändning när du började plocka med pluntorna.
    Den glade mannen från grannlandet har ju förövrigt lite problem att regga sig här det var något med "ärtsoppa" som han inte riktigt förstod

Reg.datum
    okt 2005
    Ärtsoppa????????

Ja, det är nog så att jag fortsätter samlandet.....eller börjar på nytt kanske man skall säga.

Jag har i alla fall kvar min ÅFORS-plunta (Hurra, hurra ) och mängder av annat.

Vår gemensamma vän hade lite problem med registreringen på PES, det kommer en fråga vad man äter på torsdagar vid registrering. Han råkade på grund av etnicitet skriva Fisk sedan dess har det krånglat för honom:-)

Reg.datum
    okt 2005
    Jag kollar med PES-rådet.

Seniormedlem Bandens avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Hehe, flere av mine landsmenn som sliter med det spørsmålet, ja. Jeg måtte google "Vad äter man på torsdag" for å finne svaret

Man må da bare fortsette å samle selv om man har ryddet litt i samlingen? En gang samler, alltid samler!

Banden

Reg.datum
    okt 2005

Så rätt så rätt.

Seniormedlem Harriboys avatar
    Reg.datum
    mar 2014

Lommeflaskor

Är det ett svenskt och norskt fenomen, att dessa bara gjordes där. Eller finns dom i danmark, finland etc?

Det är nog så att dessa tillverkats mest i Sverige och Norge. Härom helgen var jag hos en vän och fotograferade ganska många dylika.Namn:  lomme.jpg
Visningar: 298
Storlek:  61,2 KB
    Han samlar på dessa och ämnar forska om vad det finns för liknande.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •