Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstrunda i miniatyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Roligt att ni tycker om bilderna.
    Kecke - även jag blev störtförälskad i lejonet men liksom du undrar jag om min kassa någonsin kommer att tillåta inköp. Men man kan u alltid ringa o kolla vad det kostar.
    Håller med dig Greven - det ÄR läckra saker hon gjorde. Jag blev så glad att stifta bekantskap med henne och den ska utvecklas.

    Comment


    • #17
      Kecke - Jag kollade just. Lejonet kostar 19.660 kr (inkl. moms).
      Tja..."surt sa räven....." För att få råd med det får jag nog väskrycka en tant som är avsevärt äldre än jag själv

      Comment


      • #18
        Här kan man ladda hem en fin PDF med info om Anna Petrus:
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #19
          Tack Greven, för tipset. Jag har laddat hem pdf-filen

          Comment


          • #20
            Jag hörde att de på Blekinge museum är förbannade, och har mejlat admin som tydligen skiter i detta. Bravo, de inför fotoförbud nu, tack vare Tina Sand och PES, klipp ur mejl:

            Jag skall kontakta personen som är ansvarig för sidan och säga att de åtminstone skall skriva VAR utställningen finns! Det är inte nämnt med ett ord. Vidare skall jag också upplysa dem om att Erik Höglunds verk INTE får publiceras utan man kontaktat BUS och betalt ANVÄNDARAVGIFT!
            Last edited by Malin_; 2008-05-08, 00:44.

            Comment


            • #21
              Av olika anledningar har vi inte förrän nu haft möjlighet att agera på det mail som Blekinge Museum skickade oss i måndags.

              Efter samtal och överenskommelse med informationssekreteraren har vi av upphovsrättsliga skäl tagit bort några av bilderna i tråden samt länkat till museets hemsida.

              Utställningen med föremålen av Anna Petrus pågår till och med söndag den 11/5. Passa på att besöka den om ni har möjlighet.
              /Admin
              admin@precisensan.com

              Comment


              • #22
                Åh så fel det kan bli ibland, trots att man bara hade goda intentioner.
                Jag har skrivit ett e-brev till Bruce / admin. i vilket jag berättar hur det hela gick till. För att göra en kort resumé kan jag tala om, att innan jag tog korten, frågade jag en flicka i receptionen om det var tillåtet att fotografera. (Jag skulle aldrig komma på tanken att inte först efterhöra detta). Hon sade att det var helt OK, vilket jag – naturligtvis - blev glad över.
                Nu är jag bara ledsen över att jag orsakat obehag.

                Tack Bruce för att du/ni på admin ordnat tillstånd för att så många bilder får vara kvar.

                Comment


                • #23
                  Du har säkert inte alls orsakat obehag, vi var många som njööööt av dina bilder!

                  Comment


                  • #24
                    Det var jättebra och trevliga bilder Tina och allt är ju OK nu.
                    Ser fram emot mer bilder från dina äventyr på olika håll.

                    Comment


                    • #25
                      TinaSand har ingen anledning att varken förklara sig eller be om ursäkt!
                      Hon har handlat i god tro och i allra bästa välmening.

                      Upphovsrättslagar är knepiga i vanliga fall och inte är det lättare ute på nätet. Och det är som sagt ingen skada skedd i det här fallet!
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

                      Comment


                      • #26
                        TACK Susiflätan, Kecke och Bruce för uppmuntrande och tröstande ord. De värmer ska ni veta
                        Tack också för privat mail, som gjorde att min bedrövelse lättade avsevärt.
                        Kram Tina

                        Comment


                        • #27
                          Om 100 år

                          Vad spelar en sådan här liten bagatell för någon roll om 100 år, eller om 1 månad?

                          Comment

                          Working...
                          X