Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Lommeflaskor - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lommeflaskor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lommeflaskor

    Visar en bild på min lilla samling innan jag ger mej ut på dagens äventyr.
    Bifogade filer

  • #2
    oj oj Kecke, det var inte illa. att du hade sååå många!!! Klarglas och blått, ska du hålla dig till de färgerna eller finns där färger du saknar? Berätta vilka slags flaskor det är du har.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Det var så mitt samlande av pluntor började.

      Ganska lätt att få tag i och dekorativa.
      Sedan jag började har dock prisbilden gått ned väldigt.

      Comment


      • #4
        När du pratar prisbild som gått ner, menar du att det har blivit billigare att införskaffa dem?
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
          Visar en bild på min lilla samling innan jag ger mej ut på dagens äventyr.
          Den tjejen ger sig aldrig. Det var tusan vad Din samling har ökat.
          Vännen på andra sidan skogen.

          Comment


          • #6
            Med bistånd från goda vänner så börjar samlingen arta sej.
            Och det är naturligtvis Lars K.s pluntsamlande som smittat av sej.

            Jag har några i ljusgrönta glas vilket inte framgår av den dåliga bilden.
            Jag försöker köpa allt jag kommer över så jag har några dubletter just nu men de kanske jag kan byta bort vid tillfälle.
            Å andra sidan så är de ju inte riktigt lika så jag behåller nog de flesta.
            Naturligtvis vill jag ha alla färger och sorter som finns men det är inte så lätt.


            Just nu har jag:
            Oscar II - Lejon, olika modell på lejonen.
            Vindruvsklase på båda sidor.
            Jaktscen.
            Druvklase + Lejon.
            Sv. stora riksvapen - Lejon.
            Öhrnberg & Andersson.
            B.A. Öhrnberg, Christiania.
            Hjärta - Stjärna
            Vindruvsklase - Lyra.
            Vindruvsklase - Skepp.
            Örn - ev. Oscar I.

            Saknar alltså en hel del ännu men det skall väl ordna sej med tiden.

            Comment


            • #7
              Jisses, jag har aldrig sett en sådan lommeflaska varken på lopis eller auktioner. Är jag på fel sida Sverige?
              Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
                Jisses, jag har aldrig sett en sådan lommeflaska varken på lopis eller auktioner. Är jag på fel sida Sverige?
                Det är lika ont om dom på den här sidan.
                Det är det som är lite av tjusningen med de här pluntorna.

                Comment


                • #9
                  Var har du då kommit över så många? Har inte ens sett några på Tradera men är kanske inte inne tillräckligt ofta för att hinna med dem.
                  Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

                  Comment


                  • #10
                    Dom kommer ifrån Goda vänner och Tradera föutom ett fåtal från antikmässor.
                    Jag har aldrig stött på någon på någon loppis.
                    Fast jag drömmer om att hitta massor för bara någon liten guldpeng.

                    Comment


                    • #11
                      Ser du har en fra B A ØRNBERG CHRISTIANIA. Kan du berette nærmere om den - farge, størrelse og merking. Spør spessielt om merking pga at jeg nylig fikk kjenneskap til en som har horrisontal merking øverst på flaskesiden. For min del kjente jeg bare til den skråstilte merkingen.

                      Comment


                      • #12
                        Den är ljusgrön och 16 cm hög.
                        Här är en tråd där jag visat den tidigare.

                        Comment


                        • #13
                          De va värst va me lommer en del har, ja har en ja. Tjusigt Kecke.
                          Dyrast? Billigast?

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                            De va värst va me lommer en del har, ja har en ja. Tjusigt Kecke.
                            Dyrast? Billigast?
                            Visst är det läckert.
                            Dyrast är B.A. Örnberg Christianina.
                            Vilken som var billigast vet jag inte.

                            Comment


                            • #15
                              Jag var faktiskt nyfiken i kronor o ören. Men det kanske du vill ha för dig själv.

                              Comment

                              Working...
                              X