Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Väldigt bekant, men varifrån och när? [ID: Vineta, Gullaskruf, Blomberg] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt bekant, men varifrån och när? [ID: Vineta, Gullaskruf, Blomberg]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Väldigt bekant, men varifrån och när? [ID: Vineta, Gullaskruf, Blomberg]

    Tyckte jag gjorde ett fynd häromdagen. Har ju sett det här glaset många gånger och alltid gillat det. Nu hade jag turen att kunna inhandla ½ dussin vardera av fat och skålar till ett mycket rimligt pris.

    Jag är antagligen ganska ensam i min okunnighet, så här kommer dumma frågor från mig: Glasbruk? Modell? Ålder?
    Bifogade filer
    skogis

  • #2
    Serien heter Vineta och är formgiven av Kjell Blomberg för Gullaskruf.

    Comment


    • #3
      Exakt! Tack för det, luchur! Med hjälp din information var det ju inte svårt att hitta hur mycket som helst om serien på nätet, bl a att den formgavs 1962. Förutom rökfärgat som i mina fat och skålar, finns den också i rött, grönt och klarglas. Många olika delar ingick i serien, t ex glöggmuggar, tvåvåningsfat, ljusstake, mm. Kommer nu att hålla ögonen öppna, särskilt efter glöggmuggarna!
      skogis

      Comment

      Working...
      X