Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Åke Holms gubbar och troll [ID: Åke Holm, Höganäs] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åke Holms gubbar och troll [ID: Åke Holm, Höganäs]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Åke Holms gubbar och troll [ID: Åke Holm, Höganäs]

    Nu nar vi har inventerat gokar och kattor tankte jag starta en ny trad (det var ju ett tag sedan)med Holms gubbar/gummmor/troll och annat lost folk.....Fa se vad som gommer sig i stugorna.....
    Borjar med ett ansikte i terrakotta 7x7 cm.
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-21, 09:59.

  • #2
    Saknar Åke Holm gubbar och troll. Går det inte med andra, vanliga troll?
    p-son

    Comment


    • #3
      Nja, helst skall det vara kullatroll, som dom har tva som dansar Jitterbug.....H20 cm B18cm....
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Nu till en gubbe...Moses och stentavlorna, 30cm.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          ös på.... Holm gillar jag
          men
          själv har jag en enda 'lerklump'.... o jag menar klump !!!

          Comment


          • #6
            Hi Jani, jo, jag skall osa pa....kul att fa lite "feed-back".....manga gokungar har pa PES.......du kan val visa klumpen i alla fall..........

            Comment


            • #7
              Gumma i terrakotta, H 22cm. Jag har sett gumman som Delila i Holm's Simson och Delila, trodde att hon var vacker men det forhaller nog sig sa att Holm's gummor och gubbar var ganska lika oavsett vilken roll dom hade.......
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                En gang i tiden turistkrafs (kanske lite fortfarande), smatroll, 7cm
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Kanske skickar jag dessa herrar till SVT och dansbandstavlingen i host.....10-13cm
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    jitterbuggarna dansar säkert framför orkestern utanför bilden....

                    Comment


                    • #11
                      puuuuh
                      några av dessa fantastiska bibelfigurer finns till beskådande på keramikauktionen

                      Comment


                      • #12
                        Trollfar och trollmor har en musikstund....H18, B22, 3kg......
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Man kan ju undra vad som finns i sacken.....Trollet 13cm
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #14
                            du har häftiga figurer....

                            Comment


                            • #15
                              Da sager vi tack for denna gang och hoppas att nagon fyller pa i traden (det ser inte sa ljust ut kan man val lugnt pasta)........
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X