Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Glas från Pukeberg - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glas från Pukeberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Glas från Pukeberg

    I Antik & Auktion som kom idag finns en artikel där formgivaren bakom Snäcka, Lejon och Sjöjungfrun. Det är Bay Åkerblom som har lyckats med detta.
    Formgivaren heter Jules Henri Vernon
    Jag har fem glas som måste tillhöra Snäcka. Troligen är det ett likörglas. Jag har vetat att det är tillverkat i Pukeberg men alltså inte formgivare. Artikeln är intressant
    Glaset är ca 10 cm högt
    DG
    Bifogade filer
    Last edited by LasseC; 2012-01-14, 02:25.

  • #2
    Håller med Lasse C. En intressant artikel och många fina konstnärliga glaspjäser.

    Comment


    • #3
      Instämmer, läste också den intressanta artikeln. Det vore kul om Bay tittar in och berättar lite om hur han hittade uppgifterna.

      Comment


      • #4
        Lejonet

        Blev också jätteglad över den artikeln. Ärvde för länge sedan ett tårtfat i den serien, efter en släkting. Det är Lejonet.
        Har visat det för en antikexpert, som trodde att det var Laliq. Det var alltså fel och jag är glad för att det nu är utrett.
        Mitt tårtfat är i klarglas, annars exakt som det i artikeln.

        Click image for larger version

Name:	IMG_3436 (Large).jpg
Views:	1
Size:	49,1 KB
ID:	527729

        Click image for larger version

Name:	IMG_3437 (Large).jpg
Views:	1
Size:	41,2 KB
ID:	527730

        Comment

        Working...
        X