Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Stjärngosse. Hjälp med signatur - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stjärngosse. Hjälp med signatur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Stjärngosse. Hjälp med signatur

    Jag tror att denna lilla stjärngosse är svensk. Skulle han inte vara det så ber jag om överseende, att han hamnade i det svenska keramikforumet. Han är 15 cm hög och "kompakt och tung" och har en signatur, som jag inte kan tyda. Jag skulle tro att figuren är lite halvgammal, några decennier, kanske 50-60- tal? Är det någon som känner igen figuren och kan klura ut signaturen? Jag blir glad i så fall för min nyfikenhet behöver stillas
    Bifogade filer

  • #2
    Hej Tina!
    Jag tror det är Berth Norrman från Motala som gjort stjärngossen. http://precisensan.com/antikforum/sh...Keramik-Motala

    Comment


    • #3
      Stort tack Lars M. Visst är det han som är "pappa" till gossen. Det ser jag tydligt när jag läser den tråd du hänvisar till.

      Comment

      Working...
      X