Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 tips på många bra glas böcker - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på många bra glas böcker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • tips på många bra glas böcker

    kan hittas på denna sida även en del länkar och isbn nummer



    mvh mrmagic
    The future is unwritten lets create tomorrow

  • #2
    Om du tycker om att läsa om glashyttor och glastillverkning från tidig epok läs då ”De re mettalica” av George Agricoda det är det värt, boken bidrar till ”lite mer på fötterna”. http://en.wikipedia.org/wiki/De_re_metallica

    Comment


    • #3
      var kan man hitta denna bok ..

      den såg ut att kanske inte finnas i varje bibliotek, eller fnns det nyare kopior ?

      mvh mrmagic
      The future is unwritten lets create tomorrow

      Comment


      • #4
        Godmorgon!

        Om du kan din latin kan du läsa den på nätet. Det finns också en översatt del av text på engelska se under: External links. Titta på bilderna.
        Jag kan ge dig annat tips du verkar ju intresserad. Johann Matheusius ” Sarepta oder Berggpostille” (predikningar om glastillverkning). Finns att läsa på tyska, men var det blir svårare att säga men ska leta. Du kan väl tyska?

        Ska ut på loppis, idag, du med? har fått lite känsla för det där med glas, det har varit för mycket allmoge och sån´t. Men jag ska förnya mig lite. Riktig kul.
        Så jag drar med mig ungen tröstar med fika och godis och da´n blir till belåtenhet för en förälder som jag och en lite mindre belåten fågelunge. Ska städa köket först så det blir skinande blankt. Ha en trevlig dag.

        Comment


        • #5
          Agricola finns i faximilupplaga. Men jag tror inte den är speciellt billig ändå. En kompis köpte den på Tradera för ett antal år sedan
          DG

          Comment

          Working...
          X