Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Tennkanna, tyda stämpel? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tennkanna, tyda stämpel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tennkanna, tyda stämpel?

    Hej, jag har fått tag i en tennkanna av modell äldre (tror jag). Men hade verkligen behövt hjälp att tyda stämpeln. Tacksam om någon kan hjälpa. Bifogar bilder!

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210722-124225_Messenger.jpg
Views:	1
Size:	160,9 KB
ID:	700176Click image for larger version

Name:	20210722_122552.jpg
Views:	1
Size:	80,4 KB
ID:	700177

  • #2
    Hej och välkommen till forumet!

    Det står Rein Zinn och 92 % i stämpeln, vilket skvallrar om att kannan bör vara 1900-tal eller senare. Det stämmer bra med att ytan ser ganska ny ut, tycker jag. Söker man på "rein zinn" på nätet så finns det en hel del bilder av tennföremål i liknande stil, med modellerade friser omväxlande med släta partier, men de jag tittat på nu har andra stämplar, alltså finns det troligen flera olika tillverkare.

    Comment


    • #3
      Jag ser på Tradera idag att du har identifierat tillverkaren som Weber Zinn i Tyskland.

      Comment

      Working...
      X