Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
SWING va va de
Collapse
X
-
SWING va va de
Swing, finns det ngn som minns vad ni gjorde med det på 30-40-talet? i håret, på huden, på skorna eller... Här sitter jag med en alldeles urcharmig burk i grönt glas och i botten står det SWING. Burken har ett svart bakelit/hårdplastlock. Batterier till kameran, ja var är dom?? foton får vänta, men ni som använde Swing på det sätt ni nu gjorde, lämna ett litet meddelande här så vore ni snälla!!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...Taggar: Ingen
-
Nu kommer de några bildert. Damen som sålde sa Limmared och ja viftade först bort det, kom sedan att tänka på Ball...ns lockask i grönt och där fanns en viss likhet. Hurusom, jag är mest intresserad av innehållet; Swing, eller om det var produktnamnet. En riktig go burk. Påminner i färg och form om de burkar med björnklister vi hade i skolan
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
-
Låter Swing som Pomada? säljaren sa Pomada, lite på känn bara. Sambon googlar. Swingen hörde ju -30-40-talet till . Swingpjatten hade nog Pomada i håret!! som smusslades runt innan inträdet, så att alla fick sina lockar på rätt ställe. d.v.s rakt bakåt eller...?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Burken och färgen! Hasse Alfredsson som Luffaren i "Pippi på rymmen" sålde ett illgrönt slemklegg med namnet "Karlssons Kalasklister". Pippi gick i taket med hjälp av klistret.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggApropå Pomada eller ball....n?"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Under min ungdom användes brylcreme. Själv vägrade jag. men jag minns att när jag började jobba och åkte runt i landet och bodde på en del gamla hotell ville man inte sätta sig i fåtöljerna för att de var alldeles feta där folk hade haft nacken.
Kan man kalla det antikt brylcreme.
Lasse
Comment
-
Helt apropå.....http://raggare.ifokus.se/Default.asp...9-de4b2ee9f9b2Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment