Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 SWING va va de - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SWING va va de

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• SWING va va de

Swing, finns det ngn som minns vad ni gjorde med det på 30-40-talet? i håret, på huden, på skorna eller... Här sitter jag med en alldeles urcharmig burk i grönt glas och i botten står det SWING. Burken har ett svart bakelit/hårdplastlock. Batterier till kameran, ja var är dom?? foton får vänta, men ni som använde Swing på det sätt ni nu gjorde, lämna ett litet meddelande här så vore ni snälla!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Nu kommer de några bildert. Damen som sålde sa Limmared och ja viftade först bort det, kom sedan att tänka på Ball...ns lockask i grönt och där fanns en viss likhet. Hurusom, jag är mest intresserad av innehållet; Swing, eller om det var produktnamnet. En riktig go burk. Påminner i färg och form om de burkar med björnklister vi hade i skolan
    Bifogade filer

Comment

Hårpomada kanske, inte vet jag. Men burken var häftig.
      Lasse

Comment

Låter Swing som Pomada? säljaren sa Pomada, lite på känn bara. Sambon googlar. Swingen hörde ju -30-40-talet till . Swingpjatten hade nog Pomada i håret!! som smusslades runt innan inträdet, så att alla fick sina lockar på rätt ställe. d.v.s rakt bakåt eller...?

Comment

Tänker bara på "Karlssons Kalasklister".
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Apropå Pomada eller ball....n?

Comment

Brylcreme, röd-vit förpackning, en modernare variant av pomadan eller? P.. tillhörde inte min uppväxt, berätta den som kommer ihåg.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                Apropå Pomada eller ball....n?
                Burken och färgen! Hasse Alfredsson som Luffaren i "Pippi på rymmen" sålde ett illgrönt slemklegg med namnet "Karlssons Kalasklister". Pippi gick i taket med hjälp av klistret.
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Trodde jag sett alla Pippi-filmer, minns inget av detta klegg! Så bra! Minns du inte Björnklistret, det doftade precis som Amaretto!!

Comment

Under min ungdom användes brylcreme. Själv vägrade jag. men jag minns att när jag började jobba och åkte runt i landet och bodde på en del gamla hotell ville man inte sätta sig i fåtöljerna för att de var alldeles feta där folk hade haft nacken. Kan man kalla det antikt brylcreme.
                    Lasse

Comment

Helt apropå.....http://raggare.ifokus.se/Default.asp...9-de4b2ee9f9b2
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

Du Sladden Var inte Du frisörson Du måste väl ha sett Äjth:s gröna Swimg-burk. Men Du skrev tidigare att Du inte använde Keratinet heller.
                        DG

PS För att lura Dig åkte vi över Kisa hemDS

Comment

Känner inte igen burken. Farsan sålde brylcreme och svavelpomada, kommer jag ihåg.

Körde ni över Österbymo menar du?
                          resten satte han hår på.

Comment

Inte tusan vet jag Vi åkte från Grönskåra över Mållilla vidare uppåt mot Kisa.
                            Passerade en Antik/loppis på vägen Tror inte den var öppen.
                            DG

Comment

Aha!
                              Målilla, Hultsfred, Storebro, Vimmerby, Södra Vi, Gullringen, Kisa och Rimforsa.
                              Åker ofta till släkten i Linköping. Urtråkig väg från Vimmerby till Linköping.
                              resten satte han hår på.

Comment

Working...
                              X