Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Min tolfte bildgåta - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min tolfte bildgåta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min tolfte bildgåta

Redan så här på skärtorsdagen tillönskar jag er en trevlig påsk och erbjuder er att försöka lösa en bildgåta.

Nedan är en liten detaljbild av en "sak" jag fotograferat. "Saken" måste vara minst femtio år gammal...
    Bifogade filer

Ett avgasrör?

Är det möjligen ett avgasrör?

Comment

Något förtennat eller galvat, troligen för en vätska eller så.... Kan det vara en vattenkanna?

Comment

En tratt av något slag.

Comment

Cykelstyre eller något annat på cykeln kanske.

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling13 Visa inlägg
            Är det möjligen ett avgasrör?
            Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
            Något förtennat eller galvat, troligen för en vätska eller så.... Kan det vara en vattenkanna?
            Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
            En tratt av något slag.
            Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
            Cykelstyre eller något annat på cykeln kanske.
            Tack för de intressanta förslagen... men inget rätt svar.
            Bifogade filer

Comment

Då gissar jag på en stupränna, eller kanske ett avloppsrör.
              skogis

Comment

Jag gissar på en skrapa av något slag

Comment

Om man får gissa obegränsat antal gånger - hörnet på ett lyftok.
                  skogis

Comment

Gamla Hockeyrör (när det var rör...)?

Comment

Precis Peter, men du hann före med din gissning. Man ser skenan till höger och infästningen med två pungtsvetsar.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                        Gamla Hockeyrör (när det var rör...)?
                        GRATULERAR till rätt svar - ja, "Gamla Hockeyrör" är väl tyvärr såpass rätt man kan komma med det utsnitt jag visade, ty jag inser nu att det förmodligen ser likadant ut oavsett om det rör sig om "halvrör" eller "helrör"...?

Detta är ett av de "halvrör" jag i barndomen fick med mig till skolan en gång vi skulle åka skridskor. Jag minns egentligen bara att skridskorna ideligen ramlade av när jag försökte stå på dem och att någon försökte hjälpa mig få dem sitta kvar, men förgäves. Har någon av er lyckats åka på sådana här?

Någon speciell nyckel till klämanordningen hade jag inte fått medskickad, men kanske en skiftnyckel.

Om någon av er har den orginalnyckel, som jag förmodar skridskorna ursprungligen levererades med, vore det roligt få se hur den ska se ut!

Det vore också kul få dem daterade!

Tack alla för visat intresse!
                        Bifogade filer

Comment

Kul att se de gamla halvrören. Jag är förvånad att någon kunde få dem att sitta kvar... Har själv bara haft helrör, men var s.k. skinnötare så det blev inga längre försök...

Comment

Working...
                          X