Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
guldmålad schatullflaska
Collapse
X
-
guldmålad schatullflaska
En pytteliten sak, tio cm upp till axlarna och tolv med halsen. Riktigt fin tycker jag, gulddekormålad och med inslipad propp, rått puntelmärke. Halsmynningen verkar sprängd och slipad, sedan har man lagt på en "korv" runt om så att det blivit en regalin. Ni får rätta mig, ni som kan detta, men så ser det ut i mina lekmannaögon. Det står en siffra på ena sidan som jag tyder till 45, möjligen 46. Kan det vara en åldersangivelse, då ska det väl stå för 1845-46, antar jag.Taggar: Ingen
-
Tidigare låter ju riktigt trevligt, nästan så man tycker att formen påminner lite om Wayne RooneyUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggRiktigt fin rackare som säkert varit med i ett schatull, kanske för resa. Tror inte på åldersangivelse, jag tror den är tidigare. Kanske vi får dra oss neråt kontinenten, skulle inte gissa på svensk. Riktigt bra form, me like a lot!
.
Comment
-
Stabil form och utstrålar klass menar du! Rooney-saker passar ju bättre här hemma då! Även om den inte når upp till Teddy Sheringham-klass riktigtUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggTidigare låter ju riktigt trevligt, nästan så man tycker att formen påminner lite om Wayne Rooney
.
Comment
-
Jamen det är ju vi som behöver förstärkningUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggStabil form och utstrålar klass menar du! Rooney-saker passar ju bättre här hemma då! Även om den inte når upp till Teddy Sheringham-klass riktigt
.
Comment
-
Absolut Kimmen, inslipad och med samma gulddekor.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå gubbar,
Förlåt dum fråga, men den proppen, hör den till flaskan?
So long...
Comment
-
Fin schatullflaska. Trodde jag skulle kunna visa upp en liknande flaska omslipad till vas
men den har fått fötter. Troligen har halsen gått av och sen omslipad så kanten där halvposten var fäst vid kroppen och en halv cm blev kvar. Hittar jag den kommer bild
Mvh/BengtLast edited by nobe; 2012-03-27, 19:39.
Comment
-
Tyvärr ser man ingen mer rest efter något nummer på proppenUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggTrevlig flaska, har det inte stått 46 på proppen oxå en gång,
det var noga med rätt propp till rätt flaska.
Hirvi
.
Comment
-
Tack Nobe, tycker regalinen ser lustig ut. Helt klart verkar halsen sprängd och kanten slipad, därefter har man lagt på en tjock glastråd så att man fått en regalin. Är detta ett tillverkningssätt som är vanligt, isåfall var och närUrsprungligen postat av nobe Visa inläggFin schatullflaska. Trodde jag skulle kunna visa upp en liknande flaska omslipad till vas
men den har fått fötter. Troligen har halsen gått av och sen omslipad så kanten där halvposten var fäst vid kropppen och en halv cm blev kvar. Hittar jag den kommer bild
Mvh/Bengt
.
Comment
-
Hej Karve!Ursprungligen postat av karve Visa inläggHei Prylsnubben
Riktig fin liten flaske..... Har du den i din samling enda, eller kunne du tenke deg å finne en ny eier til den ??
Ha en fin kveld
Karve
Nokk kan jeg tenke meg, nej jag kan inte skriva på norska.
Skicka gärna ett privat meddelande med ett förslag........
Trevlig kväll till Dig också Karve önskar
Prylsnubben, Bosse
Comment
Comment