Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Charmig lagad kluckaflaska med liv i glaset - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Charmig lagad kluckaflaska med liv i glaset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Charmig lagad kluckaflaska med liv i glaset

Denna blev ju en rätt trevlig mellandagsklapp, efter att ha glömt bort den liggande på ett auktionshus så dök den upp och 17 så trevlig den var........
    Lagningen härlig och vad jag tror ganska gammal.
    Osmälta småstenar lite här och där samt att grymt bottenslitage..
    Observera glassträngen som blivit till vid sandkornet i änden av en av kanalerna.
    Luktar 1700-tal.......
    Bifogade filer

Alldeles förskräckligt trevlig.
    Snålvattnet rinner.
    Avundsjuk....inte jag.....eller...

Comment

Verkligen trevlig. Gratulerar
      Vad har de lagat den med?
      DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
        Verkligen trevlig. Gratulerar
        Vad har de lagat den med?
        DG
        Ser ut som senap, extra stark sådan.

Comment

Den ser riktigt bra ut! Ser ut som 1700-tal också

Comment

Jo den är go!!
            Tror lagningen består av något hartsliknande som är stenhårt.

Comment

Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
              Jo den är go!!
              Tror lagningen består av något hartsliknande som är stenhårt.
              Fönsterkitt med mycket linolja, tror jag. Det blir blankt och stenhårt då det används inomhus.
              Gud gjorde några perfekta huvuden,
              resten satte han hår på.

Comment

Trevlig skapelse. Roligt när de är lagade.

Comment

Kluckaflaska

Hej
                  Jag har också en kluckaflaska liknande den här. Den har också foten lagad med nåt brunt, exakt på samma sätt. Jag vill gärna visa bild på min, men jag vet inte hur man gör.Kan någon hjälpa mig och tala om hur jag kan bifoga bilder.
                  MVH
                  Erik

Comment

Hej och välkommen till forumet!

Din kluckaflaska vill vi gärna se! Lycka till!

Comment

Working...
                    X