Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Ett grönt glas - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett grönt glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ett grönt glas

Här har jag ett (likör?)-glas, som "känns" väldigt bra. Foten känns tung och vad jag skulle kalla slipad så den blir 5-kantig. Har 2 st och de har inte samma gröna färg, det andra glaset är mörkare, detta som är på bilden är mer neongrönt.
    Är det någon som känner igen glasen? Ålder och vem som gjort dem?
    Bifogade filer

De kallas allmänt för "Ulleglas" .
    Finns i ett otal varianter och gjorda av i stort sett samtliga glasbruk.

De du har är av den lite finare varianten med små tvärslipningar i själva Olivslipningen.
    Söker du komplettering så har vi lite olika varianter.
    (Glasboden i Malmö)
    Credo Elvem ipsum etian vivere.

Comment

Glömde:
      De dateras början av 1900talet och fram ganska långt i tiden.
      Credo Elvem ipsum etian vivere.

Comment

Ok, tack för hjälpen. Får se längre fram om jag vill komplettera, Jag är en sån som samlar på det mesta i glasväg, det behöver inte alltid vara samma glas när jag dukar, försöker bara att hålla mig till lite äldre och gärna lite udda glas!

Comment

Working...
        X