handdator

Visa fullständig version : Loppisfynd???

karyam
2008-04-11, 09:19
Hej!

Hittade denna vackra vas på loppis för 5 kr, och har haft den stående i hyllan.
Är den inte väldigt lik Stig Lindbergs reptilvas?
Kollade upp på nätet och måtten stämmer exakt på en mindre vas.
Ingen stämpel från G-berg ingen signering eller etikett.
Undrar nu om det är någon som vet om några av dessa vaser, kanske bara var etikettmärkta, utan stämpel. ??

Undrar Karyam som är nöjd med vasen iallafall...

Ballonggreven
2008-04-11, 09:39
Konstigt att det inte finns någon märkning.
Reptil måste det ändå vara.

Dykar`n
2008-04-11, 09:43
Ser defenetivt ut som reptil. Har tyvärr ingen egen att jämföra med. Grattis till ett fint fynd!!

Peter S
2008-04-11, 10:33
Det brukar vara en vit oglaserad oval i botten där stämpeln (djupstämpel i godset) ska finnas. Saknas ovalen också?

karyam
2008-04-11, 11:25
Ja , ingen oval, ingenting i botten....

Maria
2008-04-11, 13:58
Visst är det en reptil vas i en lite mer ovanlig kornblå färg, (heter det så?) GRATTIS till fyndet!

karyam
2008-04-11, 14:57
Tack för svaren, jag lär mig såå mycket av er som hållit på mycket längre än vad jag har gjort.
Kul att börja "hitta" saker , få "ögat" och göra ett litet "fynd" då och då, säger karyam som kämpar med influensan

Peter S
2008-04-11, 20:22
Bara du inte förtar dig! Man ska kurera sina sjukdomar innan man springer på loppis! Eller hur? Vad säger ni andra?

Pierre
2008-04-11, 22:11
ingen oval, ingenting i botten....

Jag har en vit reptilvas. Den saknar också alla "bevis". Den kostade dock lite mer än 5 kronor...:(

karyam
2008-04-12, 09:40
-
Kan ju tillägga att jag köpt saker för lite mer än 5 kronor och i min iver försökt lägga ut dem på en stor auktionssajt, blahaaa...Gått back mer än en gång..
Som sagt man ska inte förivra sig..

Nu har vi ett stort LOPPIS i luleå första lördagen i Maj, ARCUShallen, som är värd att besöka...
Är ju säljare, och alla "godbitar" brukar ju gå säljare emellan, dagen innan....
Kanske hittar man en 5 kr fynd igen, hihi..säger Karyam som börjar friskna till..