handdator

Visa fullständig version : stig lindberg springare

bukowski
2008-03-09, 12:38
någon som vet ålder på denna häst är den vanlig

Samlartrollet
2008-03-09, 13:06
Här finns en till iallafall http://www.metropol.se/auctions/detail.asp?OG=%7BBED04A86-2C9F-4050-A4D5-1C55ACD6D0D3%7D

Äjth
2008-03-10, 16:21
Springaren, som finns i två storlekar 13 o 24 cm, tillverkades mellan 1952-72. Det finns således en hel del av dem.

bukowski
2008-03-11, 14:07
det här är lilla modellen satte ut den på tradera och den verkar populär

Samlartrollet
2008-03-11, 23:09
Av någon anledning ja, skulle också sålt den om jag ägt någon. Likadant med Lisa Larsson vilket jag inte begriper mig på. En bekant jobbade för ett antal år sedan i en porslinsbutik typ dagens Duka eller liknade och hon sa att dessa figurer tillverkades ell mass och hon fattar inte heller varför dessa är så eftertraktade. Men det är kanske vi glasnördar som inte har koll på keramiksidan :)

Äjth
2008-03-11, 23:20
Jo det är ju nu en gång så att bl.a Stig Lindberg´s massproducerade alster är populära, fortfarande, får jag lov att säga. De såldes i massor när de kom och sen fortsatte det och nu (sedan drygt 5 år )kommer denna revival med rejäl skjuts och priserna far iväg. Alla vill ha och nästan alla kan få, ja särskilt Lisa Larssons prylar då, de nyproduceras ju.

ina
2008-03-13, 10:29
Av någon anledning ja, skulle också sålt den om jag ägt någon. Likadant med Lisa Larsson vilket jag inte begriper mig på. En bekant jobbade för ett antal år sedan i en porslinsbutik typ dagens Duka eller liknade och hon sa att dessa figurer tillverkades ell mass och hon fattar inte heller varför dessa är så eftertraktade. Men det är kanske vi glasnördar som inte har koll på keramiksidan :)

du är inte ensam, trots att jag tycker om keramik och porslin, kan jag inte tycka om dessa,, jösses vad gammal jag kände mig helt plötsligt som inte hänger med i denna trend:D:D
Har absolut ingen info om denna:(

bukowski
2008-03-15, 01:04
synd det verkar vara stort intresse av just den vita med svarta streck

Samlartrollet
2008-03-15, 08:09
synd det verkar vara stort intresse av just den vita med svarta streck

Enligt denna artikel torde den vara ifrån 1950-talet, vilket du redan fått svr på eller vad menar du är synd? Du skriver ju i din auktion på Tradera att den är från tidigt 50-tal och intresset verkar ju stort eftersom den är uppe i 8211:- just nu, så vad är det du vill veta?

bukowski
2008-03-15, 09:09
jag menade att ina kände sig gammal jag tror att det är många äldre som kompletterar sina samlingar av både lindberg och larson . vad jag var ute efter var om det fanns många springare vad jag förstod finns det många av dom ?