handdator

Visa fullständig version : Nya inlägg

Peter S
2006-01-09, 17:28
Om man som jag är borta ibland, råkar man vid återkomsten ut för att det skapats nya inlägg som blir mer än en sida. Inställningarna i systemet är sådana att man inte hinner titta igenom alla sidorna med nyheter innan de försvinner (upphör att vara nyheter). Det är brist i systemet. Jag vet inte om man kan ändra någonstans, men tycker att vissa saker ska få behålla nyhetsstatus ett helt dygn.

Bruce
2006-01-09, 18:22
Jag är inte helt säker på att jag vet vad du menar.
När man varit "bortkopplad" en längre tid så ligger alla inlägg som tillkommit under tidenunder "Nya inlägg". Detta oavsett om det handlar om dagar eller veckor. Om jag gissar rätt så är det möjligheten att spara "gamla" nya inlägg efter att man loggat in igen som du menar? Det är dessvärre inte möjligt.

Det finns en ny version av detta program och det är möjligt att det finns någon sådan funktion där. Vi kommer dock inte att göra någon uppdatering under de närmaste månaderna även om vi har licens på det nya systemet. Vi vill att forumet ska "sätta sig" först.

En lösning på problemet är förstås att titta in oftare. ;)

/Admin

Peter S
2006-01-09, 19:55
Det blev tre sidor "nya inlägg" när jag tittade in idag. Den första sidan gick jag igenom som "vanligt". När jag bytte till sida 2 så hade inläggen förlorat sin feta stil, och när jag klickade på sidan 3 så stod det "inga nya inlägg". Det är någon tidsmekanism som räknar ner ifrån den senaste inloggningen (eller senast gjorda aktiviteten överhuvudtaget) som gör att man "slipper" få upp gamla inlägg som nya inlägg. Exakt hur det går till vet jag inte, men det går ju lätt att bevisa. Om det kommit upp nya inlägg så är de feta. Trycker man relativt snabbt igen på nya inlägg så kommer de upp som man tittat i, men med normal font. Efter ett tag försvinner de från vyn "nya inlägg" heltt och hållet.

En variant är ju att snabbt som ögat öppna alla tre sidor med nya inlägg i nya fönster och sedan gå igen dem ett efter ett. Det gick inte att på något sätt söka efter alla inlägg som skrivits den senaste veckan. Sök-funktionen kräver ju ett ord på minst 4 bokstäver och då försvinner möjligheten att söka på blanktecken, "en", "ett" eller "och" som troligen borde finnas med i de flesta skrivna inläggen.

Hmmm....