handdator

Visa fullständig version : Olästa trådar blir lästa utan läsning!

Peter S
2007-12-19, 08:50
Jag satt och letade i historiken och upptäckte att en tråd hade fått 4 (fyra!) inlägg som jag inte hade sett. Det var "Droppfoting av vem?". Första inlägget läste jag men inget av svaren. Och det skulle jag ha kommit ihåg!

Jag läser så att jag klickar på "nya inlägg" och läser en tråd i taget (i nytt fönster). När hela raden är genomgången klickar jag på nya inlägg igen och kollar om något tillkommit under tiden. Det kanske är något med min teknik som gör det?

Jag har också märkt att ibland kommer nyheter från RSS upp under raden (innehåller meddelanden som du ej har läst). Även om jag inte läser dem så försvinner de av sig själv när jag trycker på "nya meddelanden" nästa gång. Kanske är det något sådant som även drabbar vanliga meddelanden?

Samlartrollet
2007-12-19, 12:06
Har också märkt detta. Söker på nya inlägg och klickar på tillbaka. Brukar också finnas ett antal där det står att nedan inlägg har inte blivit uppdaterade men innehåller.....Klickar jag sedan på nya inlägg igen så försvinner gamla inläggtråden

LasseC
2007-12-19, 12:35
Jag tycker mig ha upptäckt att en del inlägg markeras som "lästa" om man varit borta en tid. När jag kom från Småland efter fyra veckor utan dator så var det en hel del nya inlägg som jag inte läst men som ändock inte markerades som olästa.
DG

Äjth
2007-12-19, 15:57
Jag har ett bra sätt. Klickar på varje rubrik och sedan på underrubrikerna som är med fetstil, då missar jag inget. Sitter jag ändå vid datorn har jag bestämt mig för att det får ta tid!