Visa fullständig version : Loppislördag eller julstök?
Ho-ho?
Var är alla? Hur stor bil har Ballo egentligen om han fick med sig hela PES till Bella Center? Eller är det fisklutningen/sillsaltningen som pockar på uppmärksamhet?
För egen del har det varit kärvt hela morgonen och fram tills nu. En förening som jag är med i har sålt egentillverkade julkärvar på den julmarknad som ägt rum på orten. Greven behöver nog ett stort antal medåkande för att hålla den lilla fransyskan vid liv. Läser man de lokala tabloiderna så är det jul i var skjul idag. Är säkert så lite varstans i landet i tider som dessa.
Kanske dags för en liten jultävling så det blir lite fart. Har lite funderingar, får se om det kan bli något av funderandet.
Greven är åter på fädernesjorden, kan rapporteras, medförandes en massa smuggelgods från grannlandet som han glatt visade upp för dem som råkade befinna sig i butiken just då... ;)
Jag förmodar att det inte var antikt smuggelgods. Var det en förevändning att åka till Bella Center för att ordna det här:D
DG
Och jag har varit på julmarknad.
Efter att har arrangerat julmarknad 10 år i rad så har jag i år endast deltagit med mitt eget hantverk.
Toppen att slippa springa runt som en skållad råtta hela dagen. :D
Ballonggreven
2007-12-08, 16:58
Det var en lyckad tur till grannlandet!
Loppisen på Bella var ovanligt stillsam med kanske 20% färre försäljare. Ingen trängsel eller stress. Extra plus för rökförbudet som även nått Danmark.
Hittade några trevliga satsbord, en PH5-lampa i snudd på nyskick, lite olika Canada-glas från Holmegaard, jättestor blå lockskål av Vallien för en hundring med mera, med mera.
Bästa fyndet var en blågrön flaska med pip. Tyckte jag kände igen den som ett arbete av någon finsk designer. Köpte den som en chansning för 25 kronor (danska! det sved;)).
cjf hjälpte mig identifiera den som en Nanny Still. Auktionsnoteringar på 1500-2000 kr!:eek:
(länkar in en bild på en snarlik flaska)
http://www.botterweg.com/Portals/0/auction/Februari2007/highres/4-6-01_1.jpg
Du glömmde ju mig Herr Greve, jag satt på bron till kl 08.00 så när inte du dök upp åkte jag till skogs och jagade:)
Ballonggreven
2007-12-08, 18:24
Du glömmde ju mig Herr Greve, jag satt på bron till kl 08.00 så när inte du dök upp åkte jag till skogs och jagade:)
Jag glömde dig inte, men det är stoppförbud på bron vet du väl.:D
Jag glömde dig inte, men det är stoppförbud på bron vet du väl.:D
Tängtente på dä............hej då:D
Ingen loppissöndag här inte. För-fira-jul i Götet och försöka få tag i denna loppispåse jag glömde i hundaffären för en vecka sedan. TÄNK om den finns kvar.
Frostigt idag i västra götaland, vi får ta det lite easy på nervägen. Ha det gott alla och halka nu inte på trappor och annat.
Påsen var kvar i affären. Yesss! Upplyftande för-fira-jul. Fick en Campo Viejo Reserva med hem! Smakar ljuvligt!! Loppade lite oxå bl.a en vas som jag tror fanns med här på PES ganska nyligen. Får leta rätt på den innan jag ev. går vidare med den.
Hur har er dag varit?
Jag flyttar upp den blå vasen till Glas Övrigt.
Påsen var kvar i affären. Yesss! Upplyftande för-fira-jul. Fick en Campo Viejo Reserva med hem! Smakar ljuvligt!! Loppade lite oxå bl.a en vas som jag tror fanns med här på PES ganska nyligen. Får leta rätt på den innan jag ev. går vidare med den.
Hur har er dag varit?
Roligt att den fanns kvar:)
Har inte loppat alls i helgen, i dag bar det av till köpis i Valbo och irrande bland hyllor i jakt på julklappar till barn och syskonbarn, inte det roligaste man kan göra en Söndag.
Hur går det med julstöket?
Själv har jag inköpt en burk pepparkakor....och det tror jag är allt som krävs så här före julafton. :p
Bästa dan inför jul är dan före dan. Kvällen, med nybakat, färskt godis, apelsiner som doftar, tända ljus och julklappsrim till paketen. Ett bra uppesittar-program på TV och förväntningar.
Det var ett tag sedan, men känslan kryper fram när julen nalkas.
Jag brukar fira uppesittarkvällen med kompisar som är "kvar i stan". Opretantiöst och mysigt.
Ballonggreven
2007-12-15, 18:49
Lillejulafton är mysig. Förväntan. Julen ännu nästan orörd. Lugnet före stormen.
Älskar också den där känslan på julaftonskväll när stöket, maten och klapparna ligger bakom en. Alla är lugna, nöjda, dästa och goda i sinnet. Fötterna läggs upp på en kudde, sista mumman dricks upp, några julgotter slinker ned och kinderna blossar av värme, lite alkohol och stressen som lämnar kroppen.
Älskar också den där känslan på julaftonskväll när stöket, maten och klapparna ligger bakom en. Alla är lugna, nöjda, dästa och goda i sinnet. Fötterna läggs upp på en kudde, sista mumman dricks upp, några julgotter slinker ned och kinderna blossar av värme, lite alkohol och stressen som lämnar kroppen.
Så där talar en livsnjutare:D
DG