handdator

Visa fullständig version : Tabbsteg

Peter S
2007-11-24, 12:53
När jag loggar på (ibland sitter man vid andra datorer än de egna) in så brukar jag tabba mellan fälten. Efter ID vill man ju att den ska tabba till Lösenord (möjligen med mellanlandning på "kom ihåg mig..."). Men icke!

När man tabbar från ID så hoppar man ner någonstans längt ner på sidan (osäkert vart) och hur mycket man än fortsätter att tabba så kommer man inte till lösenordsfältet. Finns det någon chans att ändra tabbordningen?

Bruce
2007-11-24, 13:29
Inget känt problem. Här vid "trafikkontrollen" funkar tabbstegen som den ska och du önskar.
Fler som upplever sammma problem som Peter S?

alegni
2007-11-24, 14:00
Liknande för mig även om jag i vanliga fall inte brukar använda mig av tabbsteg här men nu blev jag nyfiken och testade.

Jag skriver in mitt ID och trycker på tabbsteg och hamnar någonstans långt ner på sidan. Det går inte att se var markören står någonstans. Jag trycker på tabbsteg en gång till och hos mig hoppar det då upp igen - till lösenordsfältet.

Peter S
2007-11-24, 14:43
Jo, det kommer tillbaka till lösenord, såg jag, men eftersom bilden rullar uppåt efter att ha varit långt ner på sidan så känner man inte igen sig. Men på utloggningssidan så kommer man direkt tilllösenordet.